Hubspot Nedir? Bütüncül Pazarlama, Satış ve Hizmet Platformu

Hubspot Nedir? Bütüncül Pazarlama, Satış ve Hizmet Platformu

Hubspot bir pazarlama otomasyonudur. Bu otomasyon şirketlerin dijital süreçlerine yön veren ve inbound pazarlamaya dair yeni bir bakış açısı kazandırmıştır. Ayrıca pazarlama sektörünün gelişimini etkileyerek yeni bir düzenle bütün pazarlama, satış ve hizmet faaliyetlerini bütüncül bir platformda birleştirmiştir.

HubSpot 2006 yılında şirketlerin inbound pazarlama stratejilerini geliştirmelerine ve uygulamalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmış bir yazılımdır. Inbound pazarlama binlerce şirkette kullanılan etkili bir pazarlama yöntemidir. Bu yöntem, potansiyel müşteri ve mevcut müşteri ilişkilerinin her aşamasını takip etmek için kullanılır. Sürekli etkileşimde kalarak müşterilerin ilgisini canlı tutmak ve sonunda müşteri memnuniyeti elde etmeyi sağlar. Ayrıca, pazarlama; satış ve hizmet süreçlerinin hepsinde etkilidir.

Inbound pazarlama, daha çok müşterinin size gelmesini sağlayacak faaliyetlerde bulunmakla ilgilidir. Organik aramalar, sosyal medya ve diğer platformlardan gelen müşteriler, inbound pazarlamanın etkisini gösterir. Geleneksel pazarlamadaki telefon, televizyon, doğrudan posta gibi pazarlama faaliyetleri dijital pazarlamayla beraber yerini inbounda bıraktı.

Hubspot Nedir Ve Nasıl Çalışır?
HubSpot , pazarlama ve satış faaliyetlerinizi güçlendirmek, analiz etmek ve raporlamak için harcadığınız zaman ve iş gücünü önemli ölçüde azaltır. Bu sayede müşterileri bilgilerinizi düzenleyerek müşteri hizmetleri konusunda da büyük bir aşama kaydedersiniz. Şirketinizdeki bütün birimler tarafından kullanabilecek bir donanıma sahip olduğu için bütün etkileşimleri doğrudan takip edebilirsiniz. Gelecek aktivitelerinizi planlarken daha önce elde ettiğiniz bilgilerden de faydalanabilirsiniz.

HubSpot ve Verimlilik

HubSpot kullanıcıları, sosyal medya, SEO, e-mail, landing page (açılış sayfaları), içerik oluşturma gibi birçok konuda sadece HubSpot ile bütün ihtiyaçlarını karşılayabilirler. Bu yönüyle “all-in-one” (hepsi bir arada) bir alt yapı yaklaşımı benimser. Mevcut web sitesine entegre edilebildiği gibi platform üzerinde yeni bir web sitesi yapmanıza da olanak tanır.

HubSpot, kampanya, iş akışı, içerik stratejisi, raporlama, satış gibi birçok farklı aracı tek bir çatı altında toplar. Ve gelişmeleri göstermekle kalmaz, nasıl olması gerektiği hakkında da detaylı analizler elde etmenizi sağlar.

Görev planlayarak atamak, zaman çizelgeleriyle işlerin tarihlerini kontrol altında tutmak ve bütün bu bilgilere ihtiyaç duyduğunuz her an ulaşabilmek HubSpot’un temel özelliklerinden sadece bazılarıdır.

HubSpot’u diğer pazarlama araçlarından ayıran en önemli nokta; HubSpot işinize katkıda bulunacak basit bir yazılım değildir. Aksine belki iş yükünüzü artıracak oldukça kapsamlı bir fikirler konseptidir. Kullanmaya başladığınızda o güne kadar belirlediğiniz bütün yol haritanızı silip yeniden çizmek zorunda kalabilirsiniz. Ancak bu durum uzun vadede şirketiniz için büyük bir kazanım sağlayacaktır.

Her birim kendi ihtiyaç duyduğu tarihleri, bağlantıları, yayınları ve web sayfalarını dosyalayabilir. Projelerde izlenilen yollar kayıt altında olduğu için her proje için yaratılan tekrar süreçleri belirlenir. Ayrıca analizler sonucunda bir daha tekrar edilmemesi gereken süreçler proje planından kolayca çıkarılabilir.

Birçok konu için kullanabileceğiniz şablonlarla günlük iş planlarınızı hızlı ve daha verimli bir şekilde tamamlayabilirsiniz. Detaylarla uğraşmak yerine daha üretken geçirebileceğiniz zaman dilimi işiniz için atacağınız birkaç adım fazladan atmanızı sağlar.

Inbound Pazarlama Nedir?

Sunduğunuz hizmetin ya da sattığınız ürünün tanıtımını yaparak potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekmek ve onların size gelmesini sağlamak adına yaptığınız bütün pazarlama faaliyetlerine Inbound Pazarlama ya da Gelen Pazarlama denir.

Genel olarak hedef kitlenin farklı kanal ve içeriklerle web sitesine çekilmesi gibi açıklanabilen inbound pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklıdır. Geleneksel pazarlamada olduğu siz insanlara gitmezsiniz, onlar size gelir. Siz sadece onların dikkati çekip var olduğunuzu göstermek için bazı platformlarda görünür olursunuz.

Inbound pazarlamada en önemli unsur hedef kitleyi ya da potansiyel müşteriyi tanımaktır. Hedef kitle hangi platformlarda bulunur, onlara görünür olmak için hangi kanallar kullanılmalıdır gibi soruları cevaplayabilmek başarılı bir inbound stratejisinin anahtarıdır.

Inbound Pazarlama Nedir?

Pazarlama temellerinin en gelişmiş aracı olan inbound pazarlama, müşteri memnuniyeti ve hizmet/satış sonrası deneyim kriterleriyle birleştiğinde başarılı bir strateji yaratılabilir.

Inbound Pazarlamanın en etkili yöntemlerinden biri hedef kitlenizin dikkatini çekecek ve onu size getirecek bir içerik yaratmaktır. Yaratılan içeriği SEO kriterleriyle desteklediğinizde hedeflediğiniz müşterilere daha hızlı ulaşabilir, onların sizi fark etmesini sağlayabilirsiniz.

Müşterilerle yapılan bütün etkileşimlerin iyi bir deneyime dönüşmesi markanız için geleceğe açılan bir kapı özelliğindedir. Bu nedenle inbound stratejiler sayesinde size ulaşan müşterilerin hizmet sonrası memnuniyeti, markanız için etkili bir pazarlama stratejisine dönüşebilir.

Bütünleşik Pazarlama, Satış ve Hizmet Platformu

İşlerinizi kolaylaştıran ve dijital platformlardaki mevcut durumunu optimize eden destekler sunan HubSpot, bütünleşik bir pazarlama, satış ve hizmet platformudur. Pazarlama, satış ve hizmet alanında yaptığınız bütün faaliyetleri bir araya getirerek yönetilmesi ve izlenilmesi kolay bir süreç oluşturmanızı sağlar. Ve bu süreç boyunca size yardımcı olacak analizler, öneriler ve raporlarla sizi desteklemeye devam eder.

Düzenli olarak güncellenen ve yenilenen yapısı sayesinde HubSpot, size zaman kazandıran ve pazarlama faaliyetlerinizden satış sonrası süreçlerinize kadar etkili bir araçtır.

Bütünleşik Pazarlama, Satış Ve Hizmet Platformu

HubSpot; Marketing Hub, Sales Hub ve Service Hub olarak süreci üçe ayırır. Bu süreçlerin tek bir merkezden yönetilmesini sağlayarak aslında birbirleriyle bağlantılı olan bu faaliyetler ve birimler arasında kopukluk yaşanmamasını sağlar.

Açılış sayfaları, içerikler, otomasyon yönetimi, analiz ve raporlar gibi stratejik planlamanın yapıldığı Pazarlama Merkezi, leadler ve müşteriler hakkında detaylı bilgilerin yer aldığı Satış Merkezi ve satış sonrası hizmetlerle müşteri etkileşimlerini destekleyen Hizmet Merkezi, HubSpot’un sunduğu bütün yönetimsel araçların özünü oluşturur.

HubSpot Nasıl Kullanılır?

HubSpot Pazarlama Otomasyonu

Tüm pazarlama, satış ve müşteri destek faaliyetleri için sınıflandırılmış depolama sunan HubSpot, bu özelliklerini pazarlama araçlarıyla entegre olarak devam ettirir. Böylece projeler ve yönetim süreçleri aynı yazılımda takip edilir ve yönetilir. HubSpot Pazarlama Otomasyonuna sahipseniz başka hiçbir üçüncü taraf aracına ihtiyaç duymazsınız.

Her bilginin manuel olarak girilmesi, raporların manuel gönderilmesi gibi tekrar eden eylemleri otomatikleştiren pazarlama otomasyonu, işlemlerin otomasyon tarafından oluşturulmasını sağlar. Oluşturduğunuz işlemler iş akışı sürecinizin parçalarıdır. İş akışı tetiklendiği andan itibaren atılması gereken bütün adımları sistem otomatik olarak kendi atar.

HubSpot Pazarlama Otomasyonu bir personel ya da teknik ekip değildir. Pazarlama ve satış stratejilerinizi belirlerken işinizi kolaylaştıran ve bilgileri sizin için depolayan, düzenleyen bir sistemdir. Sisteme yüklediğiniz her bilgi ulaşılabilirlik ve erişilebilirlik açısından optimum seviyede tutulurken şablonlar yardımıyla yapacağınız özelleştirmeler sizi veri tabanında kaybolmaktan kurtarır.

HubSpot Pazarlama Otomasyonu

Satış ekipleri için oldukça önemli bir araç olan CRM, satış süreçleri hakkında detaylı ve pratik bilgilerle doludur. HubSpot CRM, satış temsilcilerinin günlük faaliyetlerini düzenli ve planlı bir şekilde saklayacakları bir alana sahiptir. Kişi listelerini sınıflandırabileceğiniz, özelleştirilmiş filtreler kullanabileceğiniz detaylı bir veri tabanına sahiptir. Şirketinizin ve birimlerinizin her adımını önceden planlayabilir ve zamanı geldiğinde vakit kaybetmeden müşteriyle etkileşim kurmalarını sağlayabilirsiniz.

HubSpot’un satış merkezi, CRM sistemiyle birlikte çalışarak ekiplerinizin e-postalarını otomatik olarak sistem günlüğüne kaydetmesini ve hızlıca yeni kişiler oluşturmasını sağlar.

Hubspot Crm

Online chat ve web formlarının otomatik olarak sisteme aktarılmasını sağlayan CRM sistemi müşterilerinizle daha hızlı etkileşim kurmanızı sağlar. Ve müşteri deneyimlerini optimize etmenizi kolaylaştırır. İşinizle ilgili bütün yönetim sürecini istediğiniz gibi özelleştirdiğiniz bir platformla yönetmek zaman kazandırarak iş yükünüzü hafifletir.

Ölçülebilir Yönetim

Ziyaretçilerinizin etkileşim kurduğu andan itibaren hareketlerini izleyebileceğiniz takip sistemi sayesinde web sitenizi ve içeriklerinizi planlarken önemli bir veri kaynağınız olur.

Dijital pazarlama faaliyetlerinizi ölçümleyebildiğiniz HubSpot CRM, kanallardan elde ettiğiniz dönüşleri ve bunun ne kadarının gelire dönüştüğünü sizin için analiz eder. Böylece yatırım yaptığınız ama hiç geri dönüş almadığınız kanalları optimize ederek geri dönüş aldığınız kanallarla ilgili gelecek planları yapmanızı sağlar.

Lead yönetim sistemiyle de CRM’de fark yaratan HubSpot, oluşturduğu güncel veri tabanıyla leadlerinizi skorlayarak bilgileri satış biriminizle paylaşmanızı kolaylaştırır. Süreçleri tek platform üzerinden yöneterek elde ettiğiniz zaman tasarrufu ve yaptığınız optimize çalışmaları markanızı hızla nitelikli bir yönetim planlamasına geçirir.

HubSpot CRM, işiniz için gerekli bütün donanımı tek bir çatı altında toplayarak büyüme etkinliğinizi destekler. Gelişmiş alt yapısıyla sürekli güncel ve ölçülebilir bir plana sahip olmanızı kolaylaştırır.

Neden HubSpot?

Inbound pazarlama stratejinizi etkili bir şekilde oluşturmak ve sürdürerek pozitif sonuçlar elde etmek için ihtiyacınız olan bütün hizmetleri HubSpot’ta bulabilirsiniz. Pazarlama dünyasına yeni bir bakış açısı kazandıran HubSpot; pazarlama, satış ve hizmet faaliyetlerini bir arada yürütebileceğiniz kapsamlı sistem sunar.

Kendi başarısını da savunduğu stratejilerle elde ettiği için oldukça güvenilir bir otorite olarak kabul edilir. Geleneksel Outbound pazarlamayla müşteriye gitmek yerine inbound pazarlamayla müşterinin gelmesini sağlayan önermenin yaratıcısı HubSpot’tur. Dijital ortamdaki iş yükünü azaltan ve verimliliği yükselttiği kanıtlanmış pazarlama araçları ve önerileriyle pazarlamanın hedeflerine doğru bir şekilde ulaşmasını sağlar.

HubSpot’un size özel olarak sunacağı stratejiler sayesinde markanızın bilinirliğini artırırken kaliteden de ödün vermemiş olursunuz. Hedef kitlenizle doğru bir iletişim kurmanızı sağlayan ve iletişiminizi sürekli dinamik tutan unsurlara müşteri odaklı unsurlar denir. İşinizi yönetirken kullandığınız araçları bütünleşik bir yapıda kurarak iş yükünüzü hafifleten ve daha ayrıntılı ve kapsamlı bir yönetim paneli sunan unsurlara ise yönetim odaklı unsurlar denir. Müşteri odaklı unsurlardan yönetim odaklı unsurlara kadar birçok konuda ihtiyacınız olan desteği HubSpot’ta bulabilirsiniz.

HubSpot ile İçerik ve Şablon Oluşturma

HubSpot’un özel İçerik Yönetim Sistemi (CMS) ile oluşturduğunuz içerikleri optimize ederek müşterilerinizin tercihlerine göre kişiselleştirilmiş entegre bir web sayfası oluşturabilirsiniz.
İçerik ve şablon oluştururken HubSpot’un yerleşik ve çok alternatifli seçenekleri arasından sizin için en uygun aracı seçebilirsiniz. Genelde vakit alan birçok işinizi kolayca tamamlayabilir ve yine de profesyonel bir görünüm yakalayarak kaliteden ödün vermezsiniz.

Farklı şablon alternatifi sayesinde kullanıcılar için özelleştirilmiş bir yönetim deneyimi sunan alt yapısı HubSpot’u sizin için vazgeçilmez kılabilir. Bütün içeriklerinizi tek bir panelden yöneterek eklentiler ya da paneller arasında vakit kaybetmenize gerek yok.

Bloglarınızdan, sunumlarınıza kadar birçok konuda, içerik ve şablon oluşturma araçlarıyla teknik bilgiye ihtiyaç duymadan kapsamlı çalışmalar yapabilirsiniz. İçeriklerinizi sütun yapılarından alt kümelerine kadar her noktada düzenlemenizi sağlayan içerik araçları SEO konusunda da güçlü metinler oluşturmanızı destekler.

E-posta şablonları paneller arasında vakit kaybetmeden ve hiçbir detayı atlamadan çalışmanızı sağlayarak müşteri ilişkilerinizi doğru ve akıllıca yönetmenizi kolaylaştırır.

HubSpot’un zaman kazandıran ve kaliteli işler yapmanıza olanak tanıyan araçları zamanınızı nitelikli kullanmanızı ve pratik bir süreç elde etmenizi sağlar.

HubSpot ile Lead Yönetimi

Web sitenizden gelen formlar gibi günlük müşteri bilgilerini aynı yerde toplamak günlük işler arasında önemli bir yer tutar. Ayrıca bu verilerin doğru bir şekilde arşivlenmesini de sağlamak gereklidir. Bu nedenle size gelen müşterilerin bilgilerini otomatik olarak arşivleyen bir sisteme ihtiyaç duyarsınız. Yer ve zaman sorunu olmadan bütün müşteri bilgilerine bütün birimleriniz ulaşabilmesi önemlidir.
 
HubSpot Lead Yönetimi araçlarıyla işiniz için bu sistemi oluşturabilirsiniz. Güçlü otomasyon alt yapısı ve veri tabanı sayesinde müşterilerinizle ilgili her ayrıntıyı sisteme işler ve leadleri takip etmenizi kolaylaştırır. 
 
Remarketing (yeniden pazarlama) yaparken özellikle sistemdeki leadlerin bilgilerinin güncel ve güvenilir olması işinizin geleceği için büyük önem taşır. Takibi zaman alan bu sürecin, otomasyona bağlanmasıyla güçlü bir Lead veri tabanı oluşturabilir ve pazarlama faaliyetlerinizi leadlerinizin tercihleri doğrultusunda yapabilirsiniz.
 
HubSpot yönetim araçlarıyla gelen leadlerin verilerini toplayarak otomatik olarak işleyen otomasyon sistemi sayesinde CRM yönetiminizi daha pratik hale getirebilirsiniz.  

HubSpot Sosyal Medya Platformu

Sosyal medya, günümüzün en çok kullanılan ve en çok etkileşim alınan pazarlama araçlarından biridir. Müşteriler artık memnuniyetlerini ya da hoşnutsuzluklarını belirtmek için sosyal medya platformlarını çok yoğun olarak kullanıyor. Dolayısıyla markaların en önemli pazarlama araçlarından biri sosyal medya olmaya başladı. Ancak birçok farklı sosyal medya kanalının bulunması bu platformlardaki hesapları yönetmeyi zorlaştırıyor.

Büyük bir efor ve zaman gerektiren sosyal medya yönetimi konusunda HubSpot’un size sağladığı kolaylıklarla hızlı bir yönetim süreci planlayabilirsiniz. Platform, sosyal medya hesaplarınızı etkili bir şekilde yönetmenizi sağlar. Müşterileriniz ve leadleriniz ile kurduğunuz etkileşimler daha profesyonel ve gözlemlenebilir bir hale dönüşebilir.

HubSpot sosyal medya aracı sayesinde sosyal medyadan aldığınız geri dönüşleri ve kazandığınız müşterileri anında görebilirsiniz. Aynı zamanda ölçülebilen sonuçlar alırken bu süreci yönetmenizi kolaylaştıran ipuçlarıyla müşteri ilişkileri konusunda geleceğe dönük doğru adımlar atabilirsiniz.

HubSpot Araçları

HubSpot, şirketlerin pazarlamalarını geliştirmek için kullandıkları bütün araçları ve verileri tek bir çatı altında toplar. Web sitesi trafiğini artırmak, ziyaretçileri potansiyel müşteriye dönüştürmek ve bütün bunların ölçülebilir olmasını sağlamak için gereken her şeyi kapsar.

İyi planlanmış bir pazarlama stratejisinin ihtiyacı olan tek şey kolay ve pratik pazarlama araçlarıdır. Pazarlama araçları tek başına işe yaramayacağı gibi pazarlama stratejisi de tek başına etkili olmayacaktır. Rekabet avantajı sağlayacak etkili bir stratejiyle HubSpot pazarlama araçlarını birleştirerek yol haritanızı yeniden çizin.

Web Sitesi

Teknik personelden destek almadan, istediğiniz gibi bir web sitesi oluşturabilir veya mevcut web sitenize HubSpot’u entegre edebilirsiniz. “Sürükle ve bırak” gibi temel bir görevi yerine getirebilen herkes HubSpot’ta web sitesi oluşturabilir. Oluşturduğunuz içeriğin, ziyaretçilerin kişisel tercihlerine göre özelleştirilmesi ya da mobil cihazlar için uyumlu hale getirilmesi gibi düzenlemeleri yapabilirsiniz. Alternatif seçeneklerle içeriğinizi yayınlarken hiçbir detaya takılmadan özgür kararlar verebilirsiniz.

Web sitenizi HubSpot’ta yayınladığınızda, her sayfa için düzenlenen rapor kartlarını analiz edebilirsiniz. Sayfalarınızın arama motorlarındaki performansını artırmak için yapılan öneriler sayesinde detaylar arasında kaybolmadan kolayca yolunuzu bulabilirsiniz.

“Siz gideceğiniz yere karar verirsiniz, HubSpot yolunuzu çizer.”

Blog

Şirketinizin inbound pazarlama stratejisinin en önemli parçalarından biri oluşturduğunuz blog içerikleridir. Sektörel gelişmeleri ve kurumsal düşüncelerini bloglar vasıtasıyla yayınlayan şirketlerin ziyaretçi sayılarında ve dolayısıyla potansiyel müşteri sayılarında önemli bir artış gözlenmektedir. Blog içerikleri sayesinde hem organik hem de inorganik aramalarda yükselen web sitesi, bilinirlik ve ulaşılabilir açısından pozitif bir grafik çizer. Blog yayıncılığında lider sayılan HubSpot’un oluşturma ve yayınlama aşamalarında sağladığı destekle içeriklerinizi daha hızlı ve daha kolay bir şekilde hazırlayabilirsiniz. İçeriğinizi oluştururken HubSpot’un önerdiği anahtar kelimelerle yayınınızı optimize edebilir ve HubSpot’un sunduğu veri yakalama özelliğiyle yayınlanan içeriğinizin etkisini ölçümleyebilirsiniz.

“HubSpot sayesinde fikirlerinizi dünyayla paylaşabilirsiniz.”

Anahtar Kelime

Bir yayının ya da web sayfasının kilit noktası olan anahtar kelimeler, gitmek istediğiniz yere sizi bir an önce götüren destekleyici unsurlardır. Anlatmak istediğiniz şeyi duymak isteyen kişilerle paylaşabilmenizi sağlayan anahtar kelime yapısı HubSpot için de önemli bir araçtır. HubSpot, özellikle organik arama sonuçlarınız için büyük önem taşıyan anahtar kelimeleri bulmanızı ve içeriğinizi buna göre düzenlemenizi sağlar. Arama sıralamanızı rakiplerinizle karşılaştırabilir ve sayfa içi SEO desteği alabilirsiniz.

“Hangi anahtarın hangi kapıyı açtığını size HubSpot söyler.”

Reklamlar

Geleneksel reklam düşüncesinden farklı olarak dijital alanlarda yapılan reklamların ölçülebilir ve kıyaslanabilir olması gerekir. Hala yeterince dijital değilseniz HubSpot sizin için her şeyi ölçebilir. Google AdWords, Facebook veya LinkedIn gibi platformlarda reklam yapıyorsanız gösterimleri, tıklamaları ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınızın hedef kitlesindeki potansiyel müşterilerle olan etkileşimini ve size sağladığı getiriyi analiz edecek veriye sahip olabilirsiniz.

“HubSpot ile sadece size bakanları değil, sizi görenleri de keşfedebilirsiniz.”

CTA (Call to Action) ve Landing Page (Açılış Sayfası)

Web sitenizin trafiğini artırmanın yollarını öğrendikten sonra yapılması gereken gelen ziyaretçilerin potansiyel müşterilere dönüşmesini sağlamaktır. CTA yani “Harekete Geçir” ziyaretçilerden talep edilen davranışı hızlıca yerine getirmelerini sağlamak amacıyla oluşturulmuş teşvik mesajlarıdır. CTA mesajları ziyaretçileri önceden hazırlanan açılış sayfalarına (landing page) ya da sosyal medya bağlantılarına yönlendirir. HubSpot, CTA mesajları konusunda en uygun ve en doğru seçenekleri sunar. Sizi yönlendirirken geçiş yapılacak landing page için de oldukça kolay ve pratik bir yaratım süreci sunar. Teknik bir desteğe ya da tasarımcıya ihtiyaç duymadan oluşturacağınız landing page sayesinde tercihleriniz doğrultusunda hazırladığınız CTA mesajlarınızı kolaylıkla kullanılabilirsiniz. HubSpot’un sunduğu gerçek zamanlı trafik ve dönüşüm verileri, uygulamanızın sonuçlarını analiz ederek performansınızı artırmanızı sağlar.

“HubSpot ile attığınız her adım iz bırakır.”

Potansiyel Müşteri Yönetimi

Şirketinizin sisteminden her gün onlarca veri, müşteri bilgisi geçer. Her personeliniz farklı müşterilerle iletişim halinde olabilir, her müşteriniz farklı bir iletişim yolu kullanarak şirketinize ulaşabilir. Bütün bu verileri bir araya toplamak ve düzenli bir database oluşturmak ise oldukça zahmetli ve zaman alacak bir iştir. HubSpot, müşteri bilgilerinizi ve pazarlama verilerinizi tek bir veri tabanında toplayarak iletişim faaliyetlerinizi kolayca görüntülemenizi ve verilerinize hızlıca ulaşmanızı sağlar. Özellikle kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları için ayrıntılı liste sınıflandırma özelliğiyle hızlı bir kampanya oluşturmanızı kolaylaştırır.

“HubSpot, düzenli bir büyüme grafiği için düzenli veri yönetimi sağlar.”

E-posta Pazarlama

En çok kullanılan araçlardan biri olan e-posta, bütün şirketlerin hem müşterileri hem de iç iletişimleri için kullandığı en önemli araçtır. Bir pazarlama aracı olarak da etkili olan e-postalarınız için HubSpot’un sağladığı kolaylıklar ve öneriler aktivitelerinizi hızlandırarak sonuç almanızı sağlayacaktır. Kolay tasarlanan ve kapsamlı bir kişiselleştirme özelliği bulunan e-posta kampanyaları sayesinde yanıt alma oranınızı artırabilirsiniz. Analiz yapma, kampanya etkinliğini takip etme ve raporlama yaparak gelecek faaliyetleri optimize etme şansı sunan HubSpot, e-posta pazarlama konusunda birçok alternatif sunar.

“İletişim yeteneğinizi HubSpot ile geliştirin.”

Pazarlama Otomasyonu

Birçok alanda karşılaşmaya başladığımız otomasyon sistemi, pazarlama dünyasında da önemli bir edinerek daha pratik ve hızlı bir süreç yönetilmesini sağlıyor. HubSpot’un en önemli araçlarından biri olan pazarlama otomasyonu, sektörde en çok kullanılan sistemlerden biridir. Kısa zamanda çok iş yapılması sağlayan otomasyon, HubSpot’un uzman bakış açısıyla birleştiğinde çok kısa zamanda satış grafiğinizde farklılık yaratabilir. Kullanmaya başladığınız ilk birkaç ay içinde bile önemli bir farklılık sağlar. HubSpot Pazarlama Otomasyonu, form gönderimleri, sayfa tekrarları, içerik görünümleri gibi birçok konuda yardımcı olan bir yapıya sahiptir. Ayrıca iş akışlarını tasarlayabileceğiniz kapsamlı sistem sayesinde satış sürecinde daha etkin bir süreç yönetebilirsiniz.

“Adımlarınız hızlandığında yoruluyorsanız dinlenmek için HubSpot’a uğrayın.”

Sosyal Medya

Birçok sosyal medya platformu ve hesabı kullanan şirketler için sosyal medya içerikleri önemli miktarda zaman kaybına neden olabilir. HubSpot, sosyal medya platformlarında çok çaba harcamadan hızlıca etkinliğinizi artıracak araçlar sunuyor. Aynı anda birçok platform üzerinden yapılacak paylaşımları planlayabilir, içerikler konusunda HubSpot’tan destek alabilir ve etkileşimlerinizi gözden kaçırmadan izleyebilirsiniz. Hızın önemli olduğu sosyal medya platformlarında HubSpot’un farkını kısa bir sürede hissedersiniz.

“Yeterince interaktif olamadığınızı düşünüyorsanız HubSpot’tan yardım isteyin.”

Raporlama

Dijital pazarlamanın en önemli özelliklerinden biri ölçülebilir, raporlanabilir olmasıdır. Özellikle pazarlama birimi için yatırım getirisi (ROI) hesaplamaları kritik bir önem taşır. HubSpot ile yaptığınız bütün pazarlama faaliyetlerinizi izleyebilir, analiz edebilir ve raporlayabilirsiniz. Pazarlama faaliyetlerinizin kârınız üzerindeki etkisine dair bütün girdileri tek bir veri tabanından öğrenebilirsiniz.

“Havuz problemi çözmeden, HubSpot ile hangi musluğun daha hızlı aktığını öğrenebilirsiniz.”

CRM

CRM yani Müşteri İlişkileri Yönetimi, potansiyel ya da mevcut müşterilerinizle kurduğunuz bütün etkileşimi kapsayan, müşteri bilgilerinin ve tercihlerinin yönetilmesini sağlayan bir pazarlama aracıdır. HubSpot’un yerleşik CRM sistemiyle mevcut ve gelecekte eklenecek bütün kişilerin ve şirketlerin bilgilerini kaydedebilirsiniz. Ortak bir alanda saklayarak bütün birimlerinizin bu bilgilere ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Müşterileriniz gönderdiğiniz e-postalarla ne kadar ilgileniyor? Web sitenizde en çok hangi sayfada vakit geçiriyor? Hangi linke tıklayarak ya da hangi platform üzerinden sizi buldu? Bu gibi birçok soruya cevap alabileceğiniz HubSpot CRM, geleceğe yönelik yatırımlarınız veya faaliyetleriniz için yol gösterici niteliğindedir. 

“Neden size geldiklerini tahmin edebilirsiniz ama nereden size geldiklerini HubSpot söyler.”

SEO

SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu, ürettiğiniz içeriklerin görünürlükleri açısından oldukça önemli bir pazarlama aracıdır. İyi bir SEO uygulaması, içeriğinizin arama motoru sonuçlarında üst sıralarda olmasını sağlar. Gerçekten size ulaşmak isteyen kişiler için ulaşılabilir olmanızı sağlayan teknik ve stratejik planlardan oluşur.

HubSpot’un gelişmiş ve pratik SEO araçları, stratejik planlamanızı yaparken size doğru yolu gösterir. Hiçbir desteğe ihtiyaç duymadan hızlı ve kolay bir SEO uygulaması yapmanızı sağlar. Hedeflediğiniz kitleye ya da konuya uygun anahtar kelimeleri HubSpot’a girdikten sonra içeriğiniz SEO kurallarına göre taranmaya başlar. Ve analiz sonucunda HubSpot ne yapmanız gerektiğini size söyleyecektir.

“İyi bir pazarlama stratejisi HubSpot ile mükemmel bir pazarlama stratejisi olur.”

HubSpot İçerik Pazarlama

HubSpot’un en güçlü yanlarından biri olan İçerik Pazarlama desteğiyle nasıl bir içeriğin potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekeceğini, bu içeriği hangi platformlarda ne zaman yayınlamanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Web sayfası, bloglar, sosyal medya paylaşımlar, e-posta metinleri birçok farklı platformda sürekli olarak içerik yaratırız. Ancak bu içeriklerin görevlerini yerine getirip getirmediği anlamak çok kolay sayılmaz. Ziyaretçilerin neden web sitenizi ziyaret ettiği, hangi sayfalarda dolaştığı ya da hangi içerikle ne kadar vakit geçirdiği önemlidir. Bu önemli unsurların cevabını HubSpot’la bulabilirsiniz.

İçeriğinizin kalitesini belirleyen şey bilinirliği ve ulaşılabilirliğidir. HubSpot’un içerik oluşturma şablonları ve anahtar kelime tarayıcısı yayınladığınız içeriklerin performansını ölçer. Ayrıca ihtiyacınız olan bütün eksiklikler konusunda analiz yapan ve size bilgi veren bir yapıya sahiptir.

Ürün ya da hizmetlerinizi anlattığınız içeriklerden blog yazılarınıza kadar bütün içerikler HubSpot önerileriyle daha güçlü ve etkili bir yapı kazanır. Kullandığınız terimlerin sektörünüzle uyumu ve hedef kitlenizin ilgilendiği konulara dair kelimeler, içeriğin potansiyel müşterilerin ilgisini çekmesi açısından önemlidir.

HubSpot içerik stratejisi aracı, gelişmiş arama terimlerini bularak bunlarla içerik oluşturmanızı ve SEO kriterlerini baz alarak bilinirliğinizi artırmayı hedefler. Yayınladığınız içerikler arama motorları tarafından tarandığında uyumsuz ya da ilgisiz içerikler elenerek yok sayılabilir. Yüzlerce sayfalık içeriğiniz arama sıralamasında yükselmenize hiç fayda sağlamayabilir hatta güvenilir bulunmadığı için sıralamanızı düşürebilir.

Bunların önüne geçmek ve kaliteli içerik yaratmak konusunda HubSpot yol gösterici nitelikte bir araç sunar. İçeriklerinize eklediğiniz bağlantılar, kullandığınız başlıklar ve görsel destekleyiciler analiz edilerek en doğru uygulamanın nasıl olması gerektiğiyle ilgili ipuçlarını HubSpot’ta bulabilirsiniz.

HubSpot Blog

HubSpot, bilinen en iyi blog içeriği sunucusudur. Dolayısıyla nasıl blog yazılması, nelere dikkat edilmesi gibi hususlarda danışılacak ilk platform HubSpot’tur. Genelde blog yazarken ilk önce konuya verilir ve bunun çok önemli bazı kriterleri vardır. SEO, sosyal medya, hedef kitle gibi öncelikli olarak değerlendirilmesi gereken unsurlar bloğun konusunu ve biçimini şekillendirebilir.

HubSpot’un SEO aracı, bloglarınızı ve açılış sayfalarınızı optimize etmeniz için gelişmiş analiz seçenekleriyle size yol gösterir. Yapılan analiz sonucu nelerin doğru nelerin yanlış olduğunu ve nasıl bir düzenleme yapmanız gerektiğini gösteren güçlü bir sisteme sahiptir.

Blog içerikleri markanızın bilinirliğini artırmaya yönelik atılacak adımların başında gelir. Ancak kaliteli ve dikkat çekici içerikler üretmek kolay bir süreç değildir. İçerikleriniz sadece markanız ve ürünlerinizle ilgili olduğunda hedef kitleniz için sıkıcı ve takip edilmesi zordur. Ancak akıllıca seçilen konular ve kaliteli bir anlatımla birleştirilen SEO unsurları içeriğini hem görünür kılar hem de ziyaretçilerinizin bağlılığını artırır.

İçeriğinizin SEO uyumlu olmasının anahtar kelimeler dışındaki en kilit noktası kullandığınız başlıklardır. İçerikte kullanılan başlıklar, metnin tamamıyla uyumlu ve anlaşılabilir olmalıdır. Böylece ürettiğiniz kaliteli içerikler kenara itilerek yok olmaya bırakılmazlar.

HubSpot’ta içerik yaratırken gerekli optimizasyon uyarılarını otomatik olarak alır ve içeriğinizi nasıl düzenlemeniz gerektiği konusunda bilgilendirilirsiniz. HubSpot’un içerik pazarlama ve blog araçları, ileri SEO teknolojisiyle ilgi çekmeyen yüzlerce sayfalık yazıdan kurtarır. Kaliteli içeriklerle dolu platformlara sahip olmanızı sağlayarak pazarlama hedeflerinize ulaşmanızı kolaylaştırır.

HubSpot Entegrasyonu

Birçok farklı yazılım ile entegre çalışabilen HubSpot, web sitenizi, landing pagelerinizi ve sosyal medya kanallarınızı tek bir platformla yönetmenize imkan verir.

Bütünleşik yapısı sayesinde bütün satın alma yolculuğu takip edebilirsiniz. HubSpot, mevcut web sitenizle kolayca entegre olabileceği gibi HubSpot üzerinden yeni web sitesi yaratmanıza da olanak tanır.

Hubspot Entegrasyonu

Birçok farklı sistemi kullanarak kanallarınızı yönetirken oluşabilecek karmaşanın önüne geçmek hem pazarlama-satış-hizmet döngünüz açısından hem de müşterilerinizin yaşadığı deneyimi optimize etmek açısından oldukça büyük bir önem taşır.

HubSpot, sosyal medya kanalları açısından da bütünleşik bir yapı sunar. Bütün kanallarınızı zahmetsizce tek bir yerden yönetebilir, sayfa sayfa gezmeden tek bir panelden postlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Ayrıca HubSpot ile güçlü bir e-posta entegrasyonuna sahip olarak mevcut ve gelecekteki kişileri, müşterileriniz şirket bilgilerini veya paylaşılan verileri otomatik olarak güncelleyebilir, gereken birimin paylaşımına sunabilir ve hızlı bir çalışma sistemi yaratarak iş yükünü hafifletebilirsiniz.

HubSpot Academy

HubSpot’un sunduğu eğitim hizmetlerini içeren HubSpot Academy, birçok online kurs, seminer, sertifika programı ve yazılım eğitimi seçeneklerini bir arada sunan kapsamlı bir eğitim planıdır.

Online eğitimler konusunda dünyada lider sayılan HubSpot, pazarlama sektöründeki değişkenleri takip etmenizi kolaylaştıran ve pazarlama faaliyetlerinizi besleyen ipuçları sunan kapsamlı bir eğitim programıyla özellikle inbound pazarlama konusunda yetkin pazarlamacılar üretmeyi hedefler.

Hubspot Academy

Ücretsiz kurs seçeneklerinin de bulunduğu HubSpot Academy ile alacağınız ayrıntılı eğitimler, pazarlama, satış ve hizmet konularında öğrenmek istediğiniz her şeyi size öğretir. Inbound pazarlama konusunda en çok başvurulan kaynaklardan biri olan HubSpot, bilmeniz gereken temel bilgilerin yanı sıra detaylı ipuçlarıyla da değişen pazarlama stratejileriyle ilgili bilgilendirmeleri sizinle paylaşır.

Temel olarak pazarlama becerilerinizi geliştireceğiniz HubSpot Academy sertifika kurslarını yılda 1-2 kez yenileyerek güncel bilgilerden haberdar olabilirsiniz.

Pazarlama eğitimlerinin dışında HubSpot’u kullanmak için bir kılavuz niteliğinde olan akademi, HubSpot kullanırken ihtiyacınız olan ipuçlarını ve HubSpot’u en verimli şekilde nasıl kullanmanız gerektiğini anlatan kursları da içerir.

HubSpot sertifikalarıyla kariyerinize yön verebilir, geleceğe dönük planlarınıza büyük etkisi olacak nitelikli bilgilerle donanımlarınızı güçlendirebilirsiniz. Büyüme odaklı pazarlama ve satış stratejileri hakkında var olduğunu bile bilmediğiniz bilgileri öğrenmek için HubSpot Academy en iyi kaynaktır.

HubSpot Fiyatları

HubSpot’un sunduğu kapsamlı hizmetlerin fiyatları ihtiyaç duyduğunuz hizmete göre farklılık gösterir. Kullanıcı başına aylık 50 dolar ödeyebileceğiniz paketler olduğu gibi kullanıcı başına 180 dolardan fazla tutan paketler de mevcuttur.

HubSpot fiyatlandırması çeşitli kriterler ve hizmet içerikleri göz önünde bulundurularak hesaplanır.

Marketing Hub: Pazarlama araçlarının ve Lead yönetimi araçlarının dahil olduğu paket potansiyel müşterileri dönüştürmek veya mevcut müşterileri yönetmek için kullanılan araçları barındırır, 50 dolardan başlayan fiyat seçenekleri vardır.

Sales Hub: Müşteri etkileşimlerinin yönetilebileceği paneller ve otomasyon sistemlerinin sunulduğu paketin 50 dolardan başlayan fiyat seçenekleri vardır.

Service Hub: Müşteri veri tabanına yönelik bütün hizmetlerin yer aldığı paketin 50 dolardan başlayan fiyat seçenekleri vardır.

Growth Suite: Bütün Hubların yer aldığı toplu bir paket olarak toplam fiyata uygulanan %25’lik bir indirimle 113 dolardan başlayan fiyat seçenekleri vardır.

Ayda 300 dolar sabit planıyla sınırsız kullanıcı içeriği bulunan HubSpot CMS platformu ve veri tabanındaki 1000 kişi başına ücret alan HubSpot Pazarlama planı da HubSpot’un paket seçenekleri arasındadır.

 Marketing HubSales HubService HubGrowth Suite
Başlangıç$230$500$500$923
Önemli Özellikler• Reklam yönetimi
• Konuşma botları
• E-Posta pazarlaması
• E-Posta İzleme
• Toplantı takvimi
• Teklif süreçleri
• Görev etiketleme sistemi
• Verimlilik raporları
• Canlı chat
• Tüm özellikler 
Profesyonel$12,600$9,850$9,850$18,400
Önemli Özellikler• Pazarlama otomasyonu
• Web site trafik analizi
A/B testi
• Otomatik süreçler
• Teklif şablonları
• Ürün takibi ve izleme
• Görev otomasyonu
• Çoklu çağrı akışı 
• Video barındırma ve yönetimi
• Tüm özellikler 
Girişim$44,400$17,400$17,400$59,400
Önemli Özellikler• Single Sign-On (SSO)
• Özel dönüşüm hunileri
• Filtrelenebilir analiz görünümleri
• Ekip hedeflerini takip etme
• Arama dökümü 
• Kullanıcı yetkileri
• Ekip hedeflerini takip etme
• Geniş entegrasyon
• Webhooks
• Tüm özellikler
İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.