Inbound Pazarlama Nedir? Müşterilerinizi Kendinize Aşık Edin

Inbound Pazarlama Nedir? Müşterilerinizi Kendinize Aşık Edin

Inbound Pazarlama, adı üstünden de anlaşılacağı gibi potansiyel müşterileri ürününüze ve hizmetinize çekmek için izlenen dijital pazarlama stratejisidir. İçerik pazarlaması ile bir bütün olan inbound pazarlama; blog yayınları, sosyal medya paylaşımları, e-posta bültenleri, infografikler gibi direkt olarak satış amaçlı değil de müşteriyi ilgi çekici ve faydalı içeriklerle etkilemenizi gerektiren bir yöntemdir. inbound pazarlama, uygulamalı ve dolaylı bir süreçtir. Göze çarpan bir satış perdesi yoktur, ilk amaç müşteriyi bilgilendirmek ve müşteri gözünde marka hakkında bir imaj yaratmaktır. Müşteri ile marka arasındaki ilişki geliştirilerek, müşterinin satış yolunda kazanılması ve satış sonrası memnun edilmesi amaçlanmaktadır.

Bir inbound pazarlama stratejisi 4 önemli adım altında incelenmelidir, bu adımlar hedef kitleye göre şekillendirilirse hedef kitlenin ilgisi ve güveni kazanılabilir.

Inbound Pazarlama Aşamaları

Inbound Pazarlama ile Outbound Pazarlama Arasındaki Fark Nedir?

  • Outbound pazarlama, hedef kitlenin kim olduğuyla ilgilenmeden bağımsız olarak reklama denk gelen bütün kişileri kapsar. Ürünüyle ilgilenen kişiler önemli değildir, önemli olan her müşterinin potansiyel müşteriye dönüştürülme olasılığıdır. Inbound Pazarlama da ise odak nokta markanın hizmetiyle ilgilenebilecek hedef kitledir. Markanın verdiği hizmet ile alakalı bir hizmet almak isteyen kullanıcılara yani ihtiyaç odaklı pazarlama gerçekleştirilerek hem bütçede tasarruf edilir hem de daha doğru kişilere reklam gösterimi sağlanarak satış potansiyeli artırılır.
  • Outbound pazarlama müşteri arar. Müşterilere sadece satış odaklı davranılarak ürünün satın alınması planlanır. Inbound Pazarlama ise müşterinin sizi bulmasını ve sizi tercih etmesini planlar. Müşteri ihtiyacı olan bir hizmeti arar ve sizin tanıtım yazılarınızı, blog içeriklerinizi, infografiklerinizi veya sosyal medya paylaşımlarınızı inceler. Verilen hizmet veya ürün, müşteriye öğretilerek ve müşterinin bilgilendirilmesi sağlanarak tanıtılır. Bu şekilde potansiyel müşterinin satış odaklı reklamlardan uzaklaşması ve ilgisinin çekilmesi sağlanır.
  • Outbound pazarlama tek yönlü bir pazarlama stratejisidir. Hizmetin reklamı yapılır, tanıtılır ve müşteriden ürünün satın alınması beklenir. Inbound pazarlama ise çok yönlü ve akışkan bir stratejidir. İçerik pazarlaması ile ürünün tanıtımı, bilgilendirmesi ve öğreticiliği planlanır. Sonraki adım olarak potansiyel müşterinin ürünü satın alması beklenir, ürünü satın aldıktan sonra ise memnuniyet ve satış sonrası destek süreci gerçekleşir. Inbound pazarlama ile bir dönem ürününüzü almayı düşünmüş ama sonradan ilgisini kaybetmiş müşteriler için ise yeniden pazarlama yapılarak tekrar ilgisinin kazanılması sağlanır.

Inbound Pazarlamanın Temelleri

Günümüzde potansiyel müşterileri birçok reklama maruz kalıyor. Eskiden dizi ve TV programları arasındaki dakikalarca izlemek zorunda kaldığımız reklamlar artık mobil uygulamalarımızın, incelediğimiz web sayfalarının herhangi bir yerinde, oynadığımız oyunların içlerinde bile bulunmaktadır. Reklamlar artık her yerde ve hedef kitleler çok daha geniş bir durumdadır. Bu kadar önü alınamaz bir reklam çeşitliliğinin içinde geleneksel pazarlama tarzı bir hedefleme yapmak, hem maliyet hem reklam memnuniyeti açısından markanıza olumsuz bir etki oluşturacaktır.

Inbound Pazarlama’nın nimetlerini kullanmak markanız için iyi bir strateji anlamına gelmektedir. Markanız için doğru bir Inbound Pazarlama stratejisi için 3 temel noktaya dikkat edilmelidir. Markanız için bu noktaları analiz edebilmeniz ve bu analizlere yönelik bir dijital pazarlama stratejisi izlenmesi gerekmektedir.

Şirket Profilini Tanıtmak

Müşterinin bir hizmet ya da ürün satın alacakken öncelikle markayı inceler. Markanın kurumsallığı, çalışanlarının müşteriye davranışları, yöneticiler ile çalışanlar arasındaki bağ bir şirketin profilini oluşturur. Bu profil ise potansiyel müşterilere markanın kültürü şeklinde yansır.

Marka kültürünün aynı zamanda ürünleriniz ve hizmetleriniz ile ilgili sunduğunuz vaatlerin bir parçasıdır. Vaatlerinizi ne derece tutarlı gerçekleştirebiliyorsanız, müşteri gözünde de o derece önemli ve tutarlı bir şirket profili oluşturmuş olursunuz.

Inbound Pazarlama'Da Şirket Profilini Tanıtmak

Müşteri Profilini Oluşturmak

Inbound Pazarlama’yı Outbound Pazarlama’dan ayıran en önemli noktalardan biri müşteri profilini yani personayı belirleyebilmektir. Persona oluşturmak, markanızın hizmetlerine ihtiyaç duyan ve ihtiyaç duyabilecek kişilerin analiz edilip bu kişilere yönelik pazarlamayla alakalıdır. Demografi, kullanıcı davranışları, kullanıcı hedefleri gibi öğeler dikkate alınarak oluşturulan personalar, sizin gerçek müşteri profilinize ulaşmanızı sağlar.

Inbound Pazarlama'Da Müşteri Profilini Oluşturmak

Müşteri Deneyimini İzlemek

Inbound Pazarlama, müşteri deneyimi ve buna bağlı olarak yeniden pazarlamayı hedefler. Verilen bir hizmet sonrası memnuniyet ve destek çalışması gelecekte aynı müşterinin markanızdan başka hizmetler almasını da sağlar. Hizmetinizden memnun kalan müşteri bunu sosyal medya kanallarında, blog sitelerinde veya çevresiyle kulaktan kulağa paylaşarak dolaylı olarak markanın bilinirliğini artırır. Bu şekilde marka açısından iyi bir imaj ve iyi bir geri dönüş potansiyeli elde edilir.

Inbound Pazarlama'Da Müşteri Deneyimini İzlemek

Güçlü Bir Inbound Pazarlama Stratejisi için 5 Önemli Nokta

SEO

Bir Inbound Pazarlama stratejisinde SEO’nun önemi oldukça çoktur. Geleceğe yönelik dijital pazarlama yatırımında SEO sıralamasının belirleyici olması, Inbound Pazarlama stratejilerinde de geleceğe yönelik potansiyel müşteri kitlesinin yaratılması anlamına gelmektedir. Bir arama motorunda kullanıcının arattığı anahtar kelimeye göre üst sıralarda gözükmek kullanıcının hızlı karar verebilmesi, rakip markalar arasında öncelikle sizi inceleyebilmesi ve satış sürecinin sizin yönünüzde pozitif ilerlemesi anlamına gelebilmektedir.

Hizmetinizi veya ürününüzü temsil eden anahtar kelimeler, kullanıcıların sizin web sayfanızla iletişim kurmasını kolaylaştırır. Doğru yönlendirme sağlayan bir içerik planlaması ve arkasından gelen kullanıcı dostu bir web sayfası, Inbound Pazarlama stratejinizi geliştirir.

Arama Motoru Pazarlaması

Arama motoru pazarlaması, ücretli bir pazarlama kanalıdır ve size kısa vadelerde cevap verebilir. Müşteri profilinize uyan bir anahtar kelime planlaması ile hızlı bir şekilde müşterilerinizi karşısına çıkabilir ve hizmet verebilirsiniz.

“Bir SEO stratejisi ile ücretsiz olarak arama motorlarında yer edinebilir ve markamın organik sırasını sağlamlaştırabilirim. Neden bir arama motoru pazarlamasını tercih etmeliyim?”.

Bir Inbound Pazarlama hedefi oluştururken bu soruyu sormanız normaldir. Çünkü Inbound Pazarlama ücretsiz kanallardan oluşur ve amacı direkt olarak satış değil, dolaylı tanıtımdır. Fakat bilinenin aksine arama motoru pazarlaması da Inbound Pazarlama’nın bir parçasıdır. Ne kadar maliyet gerektiren bir reklam çalışması olsa da amaç müşteriye markayı tanıtmak ve içerik stratejisi ile müşteriyi kazanmak olduğu için bir Inbound Pazarlama elemanıdır.

İçerik Pazarlaması

Bir müşteriyi kazanabilmek bir dikiş makinesinde giysi dikmek kadar detaylı ve belirli bir düzende ilerlemesi gereken bir süreçtir. Müşterinin ulaşabileceği her noktada müşteri memnuniyeti hedeflenmeli ve müşterinin en hızlı ve kolay hizmeti alması planlanmalıdır. Fakat markalarımız günümüzde içerik pazarlamasını ne derece müşteri memnuniyeti için gerçekleştirmektedir?

İçerikleriniz ile potansiyel müşterilerinizin ilgisini çekmek istiyorsanız öncelikle temelini sağlam oluşturmanız gerekmektedir. Ücretli reklam çalışması gerçekleştirdiğinizde veya bir SEO çalışması yaptığınızda müşterinin ulaşacağı nokta içerikleriniz ve blog yazılarınız olacaktır. Eğer müşteriyi ilk başta etkileyip ve web sitenize çekip kafasındaki soru işaretlerini gidermeyen kalitesiz içeriklerle karşılarsanız Inbound Pazarlama stratejiniz sekteye uğrayacaktır. Bu sebeple içerik pazarlaması; hedef kitlenizi eğitmeli, bilgilendirmeli ve eğlendirmelidir.

Bir içerik çalışmasına nereden başlanmalıdır?

Blog oluşturun: Kaliteli ve gruplanmış bir blog sayfası başlangıç için en doğru eylemdir. Bloglarınız ile hizmetlerinizi tanıtabilir, sayfanızı ziyaret eden kullanıcılarınızı eğlendirebilir ve hizmetinizle ilgili onları eğiterek neden sizi tercih etmeleri gerektiğini anlatabilirsiniz. Teknik olarak iyi bir blog sayfası ise arama motorları tarafında kullanıcı dostu olarak algılanır ve organik olarak site sıralamanız yükselir.

Kılavuzlar, e-kitaplar ve indirilebilir içerikler oluşturun: Bir potansiyel müşteri, tercih edeceği hizmette profesyonellik ve güvenilirlik arar. Müşteriyi bilgilendirmek amacıyla oluşturulan bu tarz içerikler bir güven ve alım tutkusu oluşturabilir. Sadece satacağınız ürün hakkında sayfalarca kılavuz veya e-kitap oluşturmanız bile ürün hakkında ne derece yetkinlik sahibi olduğunuzu müşterilere gösterir ve müşteri tarafında bir memnuniyet oluşturur.

Müşteri referansları toplayın: Hizmetiniz ve ürünleriniz hakkında sosyal medya hesaplarında veya web sitenizde müşteri yorumlarına yer vermek, potansiyel müşterilerin bir hizmet almadan önce edinecekleri deneyim hakkında onlara ön bilgi verir. Müşterinin düşüncelerinde yorumlarla birlikte oluşacak marka portföyü, markanıza ilgiyi artırabilir.

Sosyal Medya

Sosyal medya, Inbound Pazarlama bakımından kullanıcı deneyimi ve ilgisine yönelik bir mecradır ve müşteriler hizmetler ile ilgili edindikleri deneyimlerini cesurca paylaşabilirler. Anlık olarak milyonlarca paylaşımın yapıldığı sosyal medya kanalları, hizmetinizin çok kısa bir sürede yüksek derecede bilinirliğe ulaşmasını sağlayabilir. Müşterileriniz için hazırladığınız içerikler sosyal medya kullanıcıları arasında paylaşılabilir ve geri dönüşleri alınabilir.

Sosyal medya üzerinden içeriklerinize trafik almak ve içeriklerinizin sosyal medya kanallarında paylaşımını sağlamak, SEO bakımından da oldukça avantajlıdır. Sosyal medya paylaşımlarına önem veren arama motoru algoritmaları, sizi sıralama olarak üste çıkarmak için ellerinden geleni yapacaklardır.

Açılış Sayfaları (Landing Pages)

Açılış sayfaları, potansiyel müşterilerinizin sizin hizmetinizi daha detaylı inceleyebilmeleri için uğradıkları sayfalardır. Bu tarz sayfalar, onları bir form doldurmaya itebilir veya bir bültene abone olmalarını isteyebilir. Potansiyel müşterilerinizin ürünleriniz için bu tür bir eylem gerçekleştirmesi hizmetleriniz hakkında bilgi edinmesine veya gelecekte bir yeniden pazarlama stratejisi uygulanmasını sağlar.

Açılış sayfanız, verdiğiniz hizmetle alakalı metinler içermelidir. Bir doğum günü pastası sipariş etmek isteyen birini kurabiyeleriniz ile alakalı bir sayfaya yönlendirirseniz müşteri için alakasız bir arama sonucu olur. Bu şekilde bir müşteri kazanımı sağlayamazsınız.

Açılış sayfanız, müşterinin eyleme geçebileceği tek bir şeye odaklanmalıdır. Web sayfasının sağ tarafında “bizimle iletişime geçin”, sol tarafında “e-bültenimize kayıt olun”, alt tarafında “e-kitabımızı indirin” tarzı müşteriyi birçok eyleme sokabilecek ve müşteriyi bir şeylere kayıt olmaya veya indirmeye zorlayacak eylemler görmesi, müşteriyi rahatsız edebilir. Bu yüzden açılış sayfanız oldukça sade, müşteriyi rahatsız etmeyecek ve tek bir eyleme yönlendirecek şekilde olmalıdır.

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.