Dijital Pazarlama Dünyası

Dijital Pazarlama Dünyası

Verdiğiniz hizmetin müşterilerinizin kullandığı teknolojik seviyede olmasını istiyorsanız dijital pazarlama dünyasına hoş geldiniz. Tamamı dijital çözümlerden oluşan yeni bir müşteri hizmetleri deneyimi hem şirketiniz hem çalışanlarınız hem de müşterileriniz için çağa ayak uyduran, pratik bir çözümleme süreci doğuracaktır. B2B pazarlama stratejileri arasında kaybolmamak için verdiğiniz hizmeti iyi tanımanız ve hangi dijital ortamda var olmanız gerektiğini bilmeniz gerekiyor. Teknolojik eğitimlerle yeni programlara, sosyal medya ağlarına, online pazarlama tekniklerine hakim olmak dijital pazarlama dünyasına başlangıç değil tam olarak yarısıdır. Aksi halde yüzme bilmeden okyanusa atlamaktan farklı olmayacak ve sizi içine çeken bir girdaba dönüşecektir. Üstelik kar edemediğinizde bu girdabın ciddi bir maliyeti var.

Dijital Olmak

Herkes az çok sosyal medya hesabı kullanır ve kullandığı bu ağlar dijital pazar cennetidir. En basit olarak Facebook, Twitter ya da Instagram’a verilen ve hepimizin günlük hayatında defalarca karşılaştığı reklamlar dijital pazarlamanın sıkça başvurulan yöntemlerindendir. Ama başlangıç noktası sosyal ağlar değildir. Sosyal ağlar müşteriye hizmetin sunulduğu değil, müşterinin hizmetin varlığından haberdar edildiği mecralardır. Ağlarda karşılaşılan potansiyel müşteri için önceden hazırlanmış ve hizmetin/ürünün/markanın tüm detaylarını içeren bir web sitesi başlangıç noktası olabilir.

Kolay anlaşılabilen ve hedef kitlenin tarzına uygun olarak tasarlanmış bir web sitesi markanın imzası niteliğindedir. Mesela spor ürünler satan bir marka için daha enerjik ve canlı renkler kullanılırken takım elbise satan bir marka daha sade ve sakin tasarım kullanır. İkisinin de amacı hedef kitlesine markayı doğru olarak tanıtıp çekici olabilmektir. Web sitesinde kullanılan fontlardan üretilen içeriklere kadar hepsi markanın yüzüyle eşleşmeli, kaliteli ve özgün olmalıdır.

Web sitesi hazır olan markanın ikinci adımı web sitesini görünür kılmaktır. Bunun için geliştirilmiş en etkili yollardan biri olan SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) markanın ilgili aramalarda daha kolay ve üst sıralarda bulunur hale gelmesini sağlar. Bunun dışında kullanılan backlinkler, bannerlar ve çeşitli reklam seçenekleriyle web sitesinin tanıtımı tamamlanır.

Sonraki durak e-ticaret sistemi olacaktır. Mobil cihazlar için geliştirilmiş içerikler ve e-mail pazarlama faaliyetleriyle hedef kitleyle olan iletişimi üst düzeye çıkararak dikkat çekmeye başlayan marka dijital ortamlarda varlığını net olarak hissettirir. Bu noktada yapılan reklam çalışmalarını outbound ve inbound olarak ayırabiliriz. Outbound genelde markanın müşteriye ulaştığı reklam içeriklerini inbound ise müşterinin çeşitli kanallar vasıtasıyla markaya ulaştığı reklamları kasteder. Reklam içerikleri dışında üretilen her içerik markanın portföyünü zenginleştirecek ve içerik pazarlaması konusunda deneyim kazandıracaktır. Kullanılan kelimeler, resimler ve videolar markanın bilinirliğinde önemli rol oynar ve bunları hepsi içerik pazarlamasına örnektir. İçerik üretmek markanın ilerlediği yol değil kullanılan yakıttır; içerik üretimi durursa ilerleme de durur.

Dijital Pazarlama Dunyasi 1

Güncel Kalmak

Dijital reklam kampanyaları esnasında sürekli güncel kalmak çok önemli olacaktır. Hem gelişen teknoloji hem de hızlı tüketen toplumsal anlayış sayesinde değişen akımları yakalamak her an müşterilerin ilgisini zinde tutmak için en belirleyici faktör olacaktır.

Eğer B2B kategorisinde hizmet veren bir şirket söz konusuysa reklam kampanyalarındaki hedef kitle doğrudan pazar alıcısı müşteriden çok potansiyel müşteriyi (lead generation) baz almalıdır.

Sosyal Ağlar

B2B ve B2C şirketler arasındaki bir başka pazarlama stratejisi farkı da sosyal medya reklamcılığında ortaya çıkıyor. B2B şirketlerin ana piyasası Linkedin gibi firmaların olduğu iş ağlarıyken B2C şirketlerin piyasası Instagram ve Pinterest gibi müşterinin doğrudan kendi adına işlem yaptığı sosyal ağlardır. Sosyal ağlar için üretilen içeriklerin yayın planlamasında yardımcı olmak için üretilen uygulamalar akışı bozacak herhangi bir sorun ya da gecikmenin önüne geçiyor. Böylece odaklanılması gereken asıl merkez içeriğin bizzat kendisi oluyor. Ağlarda direkt sunulan sponsor bağlantılı reklamların yanı sıra etkileşim içindeki hedef kitle arasında paylaşılarak ortaya çıkan dolaylı reklam yani inbound pazarlama markanın daha geniş kitlelerin dikkatini çekmesine olanak tanıyor. Dijital Pazarlama konusunda sosyal ağların gücü yadsınamaz ve markanın öncelikleri arasında yer alır.

Bütün bu pazarlama stratejilerinin hepsinin tek bir yönetim bandı altında toplanması dijital pazarlamayı geleneksel pazarlama planlarından ayıran önemli bir özelliktir. Gelişen teknolojiyle beraber otomasyon sistemlerinin desteği her alanda yaygınlaştığı gibi pazarlama otomasyon sistemleri de bir markanın bütün pazarlama faaliyetlerini planlama ve programlama aşamasında büyük kolaylık sağlayarak en büyük faydayı getirmektedir.

Zaman tasarrufu açısından dijital pazarlama sonuçlarının gerçek zamanlı ölçülebilir sonuçlar doğurması firmanın satış politikasını belirgin ölçüde etkileyecektir. Geleneksel pazarlama ya da reklam etkinliklerinde verilen reklamın sonucunu görmek tam anlamıyla mümkün olmuyordu. Mesela bir gazeteye reklam verildiğinde ve sonraki aylarda satış grafiğinde artış yaşandığında bu artışın sebebinin ne kadarının ilandan kaynaklandığını anlamak mümkün değildi. Dijital pazarlama da ise bir siteye koyulan küçük bir linkin bile ne kadar trafik aldığını, ziyaretçi sayısını ne kadar etkilediğini yani uygulanan yatırım programının ne kadar kar ettiği (ROI) ölçülebilir ve değerlendirmeler bunun üzerinden yapılabilir.

Sonuçta bütün pazarlama taktikleri markanın karını arttırmak ve verilen hizmetin en yüksek faydayı getirmesini sağlamak için yapıldığından maliyeti nispeten daha düşük olan ve yönetilmesi daha kolay olan dijital pazarlama faaliyetleri, günümüz koşullarında her markanın ve hedef kitlesinin ihtiyaçlarına cevap verecek donanıma sahiptir.

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.