Blog

Strateji Geliştirme

Yazar: Kategori: Genel

Strateji, hayatımızın her anında kullandığımız bir planlamadır. Günlük hayatımızı planlarken bile aslında stratejik bir yaklaşım kullanırız. Bu nedenle strateji geliştirme, uygulamada bildiğimiz ancak teknik olarak üzerinde durmadığımız bir konudur. Ticari anlamda gelişme, en basit tanımıyla büyüme olarak düşünülebilir. Bir şirketin ya da markanın büyümesi, onun pazar payının ya da satış grafiğinin yükselmesi demektir. Gelişme ya […]

İçerik Pazarlamada Hikaye Anlatıcılığının Gücü

Yazar: Kategori: Genel

Son zamanlarda çok sık duyduğumuz hikaye anlatıcılığının içerik pazarlamasındaki yerini anlattığımız bir blog ile karşınızdayız. İngilizcesi Business Storytelling yani iş hikaye anlatımı demektir. Başındaki ‘’iş’’ kelimesi sizi korkutmasın ya da hikaye anlatımının işle ne ilgisi var diyebilirsiniz. Aslında bakarsanız yaptığınız her şeyin arkasında bir hikaye vardır. Bu hikayeleri ortaya çıkarmak, kullanmak ve insanlara kim olduğunuzu, […]

Marka Oluşturma ve Marka Yönetme

Yazar: Kategori: Genel

Günümüzde, büyüklü küçüklü sayısız marka ve ticari birim oluşumuna tanıklık ediyoruz. Marka yönetme söz konusu olduğunda bu birimler farklı stratejiler ve hedefler belirliyor. Dolayısıyla bazen büyümek, bazen istikrar sağlamak bazen ise dönemsel bir başarı elde etmek amacıyla planlar yapıyorlar. Amaç sadece ticari bir faaliyette bulunmak değil de güçlü bir marka oluşturmak ise farklı öncelikler devreye […]

Risk Yönetimi

Yazar: Kategori: Genel

Risk Yönetimi Nedir? Risk yönetimi, hedeflenen doğrultuda karşılaşılabilecek tehditleri belirleme, değerlendirme ve kontrol etme sürecidir. Bu tehditler birçok nedenden dolayı ortaya çıkabilir. Yasal yükümlülüklerde meydana gelecek değişiklikler öngörülemez ve bu bir risktir. Ya da oluşabilecek kazalar, doğal afetler gibi öngörülemeyen durumlar risktir. Risk, beklenmedik durumların olumsuz sonuçları olarak da tanımlanabilir. Risk yönetimi, bu beklenmedik durumların […]

Sosyal Medya Trendleri Nasıl Ortaya Çıkar?

Yazar: Kategori: Sosyal Medya

Sosyal medya on yılı aşkın bir süredir hayatımızda var olan bir olgu. Akıllı telefonların ve iletişim teknolojisinin gelişmesiyle hayatlarımızda daha etkin olmaya da devam ediyor. Kullandığımız uygulamaların devamlı güncellenmesi ile her sene kullanıcılarına birçok yeni özelliği de sunuyor. Bu kadar etkileşimin ve kullanıcının bulunduğu bir platform haliyle rekabeti de getiriyor ve bu rekabet yıllar geçtikçe […]

Clubhouse

Yazar: Kategori: Genel

Clubhouse Nedir? Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki Clubhouse kesinlikle bir sosyal medya platformudur. Fakat Clubhouse’u diğer platformlardan ayıran bazı önemli özellikleri vardır. En bilinen ve spesifik olan özelliği yazılı ya da görüntülü değil sesli yayını temel almasıdır. 2020 yılının başlarında açılan Clubhouse, geliştiricisinin de belirttiği gibi niş bir topluluğa hitap etmek üzere planlandı. Sese dayalı […]

Başarılı Bir Pazarlama Stratejisi: K-Pop

Yazar: Kategori: Pazarlama

Asya Kaplanları Asya ülkelerinin çoğunun dünyanın en büyük ekonomilerine ve teknolojilerine sahip olduğu tartışma götürmez bir gerçektir. Ancak asıl önemli kısım, yakın zamanda büyük savaşlar ve felaketler yaşayan bu ülkelerin, bu kadar kısa zamanda nasıl dünyanın en büyükleri arasında yer almayı başardığıdır. Yüksek nüfus oranları, tarıma uygun olmayan coğrafi konumlar, uzaklaştırılan ve baskılanan ırksal farklılıklar […]

Double Jeopardy Law Nedir?

Yazar: Kategori: Pazarlama

“Çifte Yargılama” olarak çevirebileceğimiz Double Jeopardy, deneysel olarak oluşan hukuksal bir terim, bir yasadır. Double Jeopardy Yasası’na göre bir kişi aynı suç fiili nedeniyle birden fazla kez yargılanamaz. Basit bir örnekle açıklamak gerekirse; cinayet işleyen bir adam hem cinayetten hem de kasten adam öldürme suçundan yargılanamaz. Aynı suç eylemini içeren iki farklı yasa varsa suçlu […]

Kriz Durumunda Pazarlama ve Satış

Yazar: Kategori: Genel

Karar mekanizmamızın neredeyse iflas ettiği, küresel bir kriz yaşadığımız bu dönemde şirketlerin hayatta kalmak için gereksinim duyduğu en büyük olgu karar mekanizmalarının duyguların altında ezilmemesi. Bu karar mekanizmalarının da güç aldığı yer ise şu anda içinde bulunduğumuz duruma tepki veren mental modeller. Ne yapabiliriz diye düşündüğümüzde genel olarak sistemi ikiye bölmemiz gerekir: Birincisi kişisel, ikincisi […]

    Dijital dünyanın yerlileriyiz! Teknoloji bizim DNA’mızda var. Sosyal medya dahil tüm dijital kanallarda, global müşterilerimiz için çözümler üretiyoruz.
    ADRES
    Somuncu Baba Sokak No:67 Ataşehir İstanbul/Türkiye
    TELEFON
    +90 216 334 56 78
    EMAIL
    info@mochatouch.com