Blog

Başarılı Bir Pazarlama Stratejisi: K-Pop

Yazar: Kategori: Pazarlama

Asya Kaplanları Asya ülkelerinin çoğunun dünyanın en büyük ekonomilerine ve teknolojilerine sahip olduğu tartışma götürmez bir gerçektir. Ancak asıl önemli kısım, yakın zamanda büyük savaşlar ve felaketler yaşayan bu ülkelerin, bu kadar kısa zamanda nasıl dünyanın en büyükleri arasında yer almayı başardığıdır. Yüksek nüfus oranları, tarıma uygun olmayan coğrafi konumlar, uzaklaştırılan ve baskılanan ırksal farklılıklar […]

Double Jeopardy Law Nedir?

Yazar: Kategori: Pazarlama

“Çifte Yargılama” olarak çevirebileceğimiz Double Jeopardy, deneysel olarak oluşan hukuksal bir terim, bir yasadır. Double Jeopardy Yasası’na göre bir kişi aynı suç fiili nedeniyle birden fazla kez yargılanamaz. Basit bir örnekle açıklamak gerekirse; cinayet işleyen bir adam hem cinayetten hem de kasten adam öldürme suçundan yargılanamaz. Aynı suç eylemini içeren iki farklı yasa varsa suçlu […]

Kriz Durumunda Pazarlama ve Satış

Yazar: Kategori: Genel

Karar mekanizmamızın neredeyse iflas ettiği, küresel bir kriz yaşadığımız bu dönemde şirketlerin hayatta kalmak için gereksinim duyduğu en büyük olgu karar mekanizmalarının duyguların altında ezilmemesi. Bu karar mekanizmalarının da güç aldığı yer ise şu anda içinde bulunduğumuz duruma tepki veren mental modeller. Ne yapabiliriz diye düşündüğümüzde genel olarak sistemi ikiye bölmemiz gerekir: Birincisi kişisel, ikincisi […]

3 Horizons Model (Üçlü Ufuk Modeli)

Yazar: Kategori: Genel

Şirketler olgunlaştıkça inovasyon arayışları sekteye uğradığı için zamanla büyüme oranları düşer. Tutarlı bir büyüme seviyesine ulaşmak isteyen şirketler, gelecekte olmak istedikleri yeri göz önünde bulundurarak mevcut plan ve stratejilerini uyarlamak zorundadır. Büyüme ekseninin en önemli öğretilerinden biri olan 3 Horizons Model; şirketlerin mevcut yapı ve performanslarını göz ardı etmeden büyüme stratejileri için potansiyel fırsatları değerlendirebilecekleri […]

Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Yazar: Kategori: Dijital Pazarlama

Çağımızın modern pazarlama anlayışında pazarlama stratejilerinin eskiye göre şekil değiştirdiği aşikardır. Yıllardır tercih edilen geleneksel pazarlama yöntemlerinden, daha ucuz ve daha kontrol edilebilir bir yöntem olan dijital pazarlama yöntemlerine dönüşüm hızlı bir şekilde gerçekleşmektedir. Artık satıcı şirketler sürekli ulaşılabilir durumdadır ve müşteri taleplerine anında yanıt verebilmektedir. Bu anlık ulaşılabilme avantajı; tüketiciler için daha hızlı ve […]

Yazar: Kategori: Google Ads

Google Ads reklamları bakımından kalite puanı optimizasyonu, şüphesiz ki reklam yönetimleri için en önemli metriklerden biridir. Kalite puanınızı artırma stratejisi ile bütçenizde tasarruflar sağlayabilir, daha yüksek TBM (Tıklama Başına Maliyet) uygulayan rakip markaların önüne daha az bir TBM ile geçerek reklam sıralamanızı yükseltebilirsiniz. Belirli reklam kalite puanı artırma politikalarını uygulayarak satışlarınızı ve marka tanıtımınızı dönüşüm […]

LinkedIn Nedir?

Yazar: Kategori: LinkedIn

LinkedIn, en basit tanımıyla online bir iş ve personel bulma platformudur. Dışarıdan bakıldığında sıradan bir sosyal ağ gibi görünse de içerik olarak tamamen iş ve sektörel gelişme bazlı dijital bir ortamdır. 2002 yılında kurulduğundan beri dünyanın en büyük ve köklü şirketlerinden kişisel pazarlama ya da online üretim yapan yeni ve küçük şirketlere kadar sayısız kullanıcıya […]

Yeni Dönemde SEO: Hangi Noktalara Dikkat Etmeliyiz?

Yazar: Kategori: SEO

Siz bu içeriği okurken bile dijital ortamlarda binlerce içerik yayınlanıyor ve Google tarafından her saniye bu içerikler taranıyor, arama sonuçlarında belirli politikalara göre sıralanıyorlar veya kara listeye alınıyorlar. Şüphesiz ki bu denli anlık ve yüksek düzeyde bilgi paylaşımında Google’ın “arama motoru” mucizesi çok büyük. Dijital Dünya Artık Çok Daha Akıllı En başlarda ilkel SEO politikalara […]

UTM Link Nedir? UTM Parametreleri Nasıl Kullanılır?

Yazar: Kategori: Dijital Pazarlama

Urchin Tracking Module yani kısaca UTM, hem dijital b2b pazarlama hem de dijital b2c pazarlama kampanyalarının trafiğini ve etkinliğini izlemek için kullanılan bir link çeşididir. Dijital pazarlamada yapılan kampanya çalışmalarını verimli bir şekilde sürdürmek için ölçümleme yapmak ve sonuçları analiz etmek çok önemlidir. UTM parametreleri sayesinde kampanyaların etkisi kolayca ölçümlenip doğru şekilde raporlama yapılabiliyor. UTM […]

Helvetica Font Yenilendi

Yazar: Kategori: Grafik

Yazı tipi şirketi Monotype, Helvetica‘yı ilk olarak 21. yüzyıla yeni bir görünüm vermek için yarattıktan 60 yıl sonra tekrar elden geçirdi. Monotype’ın yazı yönetmeni Charkes Nix’in öncülüğünü yaptığı Helvetica’nın, yeniden tasarımı, İsviçreli tasarımcı Max Miedinger’in 1957’de yarattığı yazı tipine yeni bir bakış açısı getiriyor. Helvetica Now olarak adlandırılan, 48 yazı tipi ve 3 boyuttaki (Micro, […]

    Dijital dünyanın yerlileriyiz! Teknoloji bizim DNA’mızda var. Sosyal medya dahil tüm dijital kanallarda, global müşterilerimiz için çözümler üretiyoruz.
    ADRES
    Somuncu Baba Sokak No:67 Ataşehir İstanbul/Türkiye
    TELEFON
    +90 216 334 56 78
    EMAIL
    info@mochatouch.com