Yeni Dünya Yeni Düzen
Bütün dünyanın dev bir sosyal ağda yaşadığı günümüz koşullarında kullanılan bütün ağlar birbirine bağlı olduğu gibi aslında her birinin farklı amaçlara hizmet ettiği bir gerçek. Bazıları sadece eğlenmek için, bazıları sosyalleşmek için, bazıları öğrenmek için bazıları ise çalışmak için var. Hayatımıza büyük kolaylık getirip çalışma şartlarını ya da çalışanların niteliklerini belirlememizi sağlayan en gelişmiş ağ olan Linkedin son yıllarda yakaladığı küreselleşme hızı sayesinde dünyanın dört bir yanından insanları bir araya getirerek en etkili eşleştirmelerle sarı sayfaların başarılı bir sosyal ağa dönüşmesini sağladı.
Linkedin Kriterleri
Dünyanın en büyük küresel çalışma topluluğu olarak dünyamıza giren Linkedin’in bu kadar etkili olmasının en önemli sebebi sunduğu seçenek ve kriter belirleme düzenidir. Kurumsal ya da bireysel olarak kolayca kayıt olduğunuz ağda size sunulan binlerce seçenek arasından aradığınızı bulmanın ne kadar zor olduğunu öngören ekip önünüze hedefinizi spesifik olarak belirleyeceğiniz kriterleri sunuyor. Standart nitelik sorularının yanı sıra aradığınız personelin ya da kurumun detaylarını belirleyerek direkt eşleştirme sonucu doğurabilecek bir sistemle karşılaşıyorsunuz.

Mesela aradığınız şirketin kaç çalışanı olduğunu seçebiliyorsunuz, konumunuzu seçerek size en uygun uzaklığı görebiliyorsunuz. Yeteneklerinize ve abone olduğunuz gruplara göre ilişkilendirme özelliklerini en üst seviyeye taşıyabiliyorsunuz. Bütün bu kriterlerin yanında istediğiniz, bildiğiniz bir şirketin ya da personelin detaylı profilini inceleyerek onun sayfasına üye olan ziyaretçiler arasında hedefinizi arayabiliyorsunuz. Bütün büyük ağların gürültüsünden uzak hem paylaşım yapabileceğiniz hem de en iyi iş seçeneklerini değerlendirebileceğiniz bir topluluğu Linkedin’de bulabilirsiniz.
Hepimiz B2B’yiz
Linkedin’in özellikle B2B şirketler için kısa zamanda çok önemli ve vazgeçilmez bir mecraya dönüştü. Çünkü B2B şirketler için tam da aranılan büyük bir kitleyi bir arada bulundurarak çok daha kolay bir müşteri piyasası sunuyor. Verdiğiniz hizmet ne üzerine olursa olsun gerekli kriterleri birleştirdiğinizde Linkedin sizin için kapıları açıyor ve sizi doğru müşteri kitlesiyle birleştiriyor. Belirlediğiniz hedef kitlenize uygun potansiyel müşterilerinize ulaştığınızda size sunduğu reklam ve sponsor seçenekleriyle marka bilinirliğinizi artırarak farklı hedef kitleleriniz için benzer içerikli reklamlar üretmenize olanak tanıyor.

Herhangi bir sitede ulaşacağınız pasif profiller, güncel olmayan içerik ve ilanlar yerine Linkedin’de periyodik olarak güncellenen aktif bir topluluğa hitap etme şansı yakalıyorsunuz. Ağ içinde elde edeceğiniz bilgilerle satış ve piyasa grafiklerinizi yeniden şekillendirip sitenizde ziyaretçi portföyünüzü genelleyebilir ya da daraltabilirsiniz.
Linkedin profiliniz müşterilerinizi kendi web sitenize çeken önemli bir kanca görevi görecektir. Bu nedenle hem en temel ve basit hem de en çekici ve faal özelliklerinizi gözler önüne sermeniz gerekir. Potansiyel müşteriniz profilinizin karmaşıklığından yorulmadan sizi inceleyebilmeli aynı zamanda sizinle ilgili yeterli bilgiye sahip olup sitenizin linkine tıklayacak kadar etkilenmelidir. Bunun için yapılacak şeylerden biri sıkıcı ve ciddi bir şirket imajı çizmek yerine aktif olduğunuz, ilgilendiğiniz konuları belirleyip bunlarla ilgili postlar yazabilirsiniz. Ya da Linkedin içinde var olan yüzlerce gruptan bazılarını takibe alarak çevrenizi genişletirken sayfanızı ziyaret edenler için de sizinle ilgili daha özel bilgilere ulaşılmasını sağlayarak samimi bir ortam yaratabilirsiniz.
Burada Gruplaşma Var
Linkedin’de yer alan grupları ararken size sunulan kriter seçenekleri kurumsal ya da bireysel aramalarda olduğu kadar spesifik olmasa da doğru kelimelerle en uygun gruplara ulaşabilirsiniz. Aradığınız kriterlere göre listelenen gruplar arasında seçim yaparken dikkat etmeniz gereken önemli bir detay grubun ne kadar aktif olduğuyla ilgili olan kısım. Henüz grubun sayfasına girmeden ulaşacağınız bu bilgi sizin için o grubun aktif olup olmamasını belirleyen göstergedir. En çok aboneli gruplar bazen en ilgi çekici ya da en aktif gruplar olmayabiliyor. Zaten binlerce abone arasından sıyrılmaya çalışmaktansa birkaç yüz abone arasında belirgin bir yer edinmek daha verimli olabilir. Linkedin’de şu an yaklaşık olarak 2.000.000 grup yer alıyor, yine de kendinizi ya da şirketinizi bu gruplardan hiçbirine ait hissetmiyorsanız kendi grubunuzu kurun!
Son Söz
Linkedin gibi piyasanın cenneti olan bir yerde bile tutunamıyorsanız ya da buradan verim alamıyorsanız sorun tam olarak kendinizi, şirketinizi ya da verdiğiniz hizmeti tanımıyor, tanımlayamıyor oluşunuzdur. Az çok çalışan herkes biraz pazarlama bilgisine sahiptir. Çünkü iş aramak da temel bir pazarlama bilgisi gerektirir.

Elinizde tuttuğunuz kendi özgeçmişinizse satmaya çalıştığınız odur. Bu nedenle sorun satış stratejiniz değil de sattığınız şeye bakış açınız olabilir. Teknolojinin ve gelişen dünyanın içinde kaybolmadan hizmet almak istiyorsanız önce siz tanıyın yoksa kimseye tanıtamazsınız.