UTM Link Nedir? UTM Parametreleri Nasıl Kullanılır?

UTM Link Nedir? UTM Parametreleri Nasıl Kullanılır?

Urchin Tracking Module yani kısaca UTM, pazarlama kampanyalarının trafiğini ve etkinliğini izlemek için kullanılan bir link çeşididir. Dijital pazarlamada yapılan kampanya çalışmalarını verimli bir şekilde sürdürmek için ölçümleme yapmak ve sonuçları analiz etmek çok önemlidir. UTM parametreleri sayesinde kampanyaların etkisi kolayca ölçümlenip doğru şekilde raporlama yapılabiliyor.

Bir bağlantıdaki (URL’deki) UTM parametreleri, pazarlama kampanyasının belirli bir web sitesine sağladığı trafiğin özelliklerinni tanımlar. UTM parametrelerini bağlantılara tanımlamak için Google Analytics URL Builder, Chrome eklentileri ya da otomatik UTM oluşturucu araçlar kullanılabilir.

UTM parametreleri, dijital pazarlamadaki kampanyaların Google Analytics üzerinden ölçümlenmesini sağlarken bu ölçümleme işlemi oldukça kapsamlı sonuçların analiz edilmesine de olanak tanır. Bağlantılara eklenen UTM, kampanyanın hedef kitlesinin davranışlarını ölçerken ziyaretçilerin hangi kaynaktan ve nasıl geldiğini de tanımlar.

UTM ile Neler İzlenebilir?

Kampanya: Kampanyadaki tüm içeriği gruplandırarak izleme etiketleriyle analiz sonuçları takip edilebilir.
Örnek: utm_campaign=20percentpromocode

Kaynak: Kaynak tabanlı bir UTM parametresi sayesinde hangi web sitesinden ne kadar trafik alındığı izlenebilir.
Örnek: utm_source=Facebook

Ortam: Bağlantının bulunduğu ortam hakkında genel olarak tüm trafiği izlemek için kullanılan bir bağlantıdır.
Örnek: utm_medium=socialmedia

İçerik: Belirli içerik türlerini ortak bir kaynaktan veya ortamdan izlemek için kullanılan bağlantı türüdür.
Örnek: utm_content=kenar_cubugu veya utm_content=baslik

Terim: Anahtar kelime temel alınarak yapılan analizler için kullanılan bağlantı linki PPC reklamlarında kullandığınız kelimelerin sonuçlarını tanımlar.
Örnek: utm_term=yazilim

Kısaca yukarıdaki bilgilerle oluşturucak bir link bu şekilde gözükecektir: https://www.mochatouch.com.tr/page?utm_source=Google&utm_medium=cpc&utm_campaign=spring_sale&utm_term=running+shoes&utm_content=logolink

Kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/UTM_parameters

Utm Link Nedir?

UTM Kodları Ne Amaçla Kullanılır?

UTM kodu kullanımı dijital pazarlama stratejisini farklılaştırdığı gibi kampanyalarınızı daha iyi anlama ve daha verimli kullanma imkânı sunmaktadır. Doğru şekilde UTM kodlarını kullanmak trafik kaynağını detaylı şekilde analiz etmenizde yardımcı olur.

Kampanyalarınızdan kaliteli ölçümlenebilir sonuçlar almak için UTM kodları eklemeniz çalışmalarınızın performansını ölçmenizi ve bu sonuçlar doğrultusunda planlama yapmanıza olanak sağlar.

Tam anlamıyla ölçümlenebilir bir kampanya için ayrı ayrı bütün bağlantılara UTM parametreleri eklemeniz gerekir. UTM kodlarını eklemediğiniz takdirde çalışan kampanyaların hangisinden daha iyi dönüşüm aldığınızı ölçümleyemezsiniz. Yönlendirme linklerine ekleyeceğiniz UTM kodları hangi kampanyadan daha fazla geri dönüş aldığınızı gösterirken nereye daha fazla yatırım yapmanız gerektiğini size açıkça ifade eder.

Dijital pazarlama ve geleneksel pazarlama arasındaki en önemli fark olan “ölçümlenebilirlik” esasını tam olarak işlevsel hale getirmek için ihtiyaç duyulan UTM parametreleri, oluşturulan her kampanya ya da reklam bağlantısını tanımlayarak geleceğe dönük doğru analizler yapılmasını sağlar.

UTM parametreleri sayesinde alınan veriler raporlanarak kampanya başarısı ölçülebilir ve web sitesine çekilen trafiğin kaynağı doğrudan analiz edilebilir. Dolayısıyla UTM bağlantılarıyla hangi platform üzerinden hangi reklam kampanyasından ne kadar trafik ve dönüş elde edildiği net olarak gözlemlenebilir.

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.