Position Zero (0. Sıra) – Google Featured Snippets Nedir?

Position Zero (0. Sıra) Google Featured Snippets Nedir?

Bu aralar Google 1. sayfadaki garip bir şeylerin olduğunu fark ettiniz mi? Sadece metin bağlantılar yerine, resimler ve videoları da içeren sonuçlara alışmıştık fakat artık aradığımız bilgiyi direkt olarak önümüze koyan aramalarla karşı karşıyayız. Featured snippets ile hayatımıza giren bu özelliğe Google 0. (sıfırıncı) sıra veya pozisyon adını verdiler.

Yıllardır dijital pazarlama uzmanlarının ve SEO profesyonellerinin ulaşmaya çalıştıkları rütbe, şüphesiz ki hep 1. sıra olmuştur. O zaman size söylemek isteriz ki “0” Google’a göre etkisiz bir eleman değil ve artık 0. sıra (Position Zero) yıllardır ulaşmaya çalıştığımız 1. sıradan daha da değerli!

Web sayfanızı Google 0. sıraya nasıl getireceğinizi merak ediyorsanız bu makaleyi okumaya devam edin.

Google’ın arama özellikleri ve SERP’leri (bkz: pazarlama terimleri sözlüğü) özellikle 2014 sonrasında hızlı bir şekilde gelişti ve daha fazla sorgu için öne çıkarılmış sonuçlar sunması da bu özellikler arasında belki de en etkilisi. Aslında bu gelişmiş görünürlük başka bir soru işaretini de beraberinde getiriyor: Bu bilgiler tıklama oranını artırıyor mu yoksa cevabı alan kullanıcı herhangi bir ziyarette bulunmadan arama sayfasını kapatarak hayatına devam mı ediyor?

Yukarıdaki sorunun cevabı maalesef iki ihtimalli değil. Çünkü Google bu datayı kendisi okuyup anlamlandırıyor ve genellikle ilk 5 sıradan alsa da ilk 10 sıradan bu datayı kullanarak sıfırıncı pozisyonu doldurabiliyor. Eğer ilgili aramada organik olarak 4. sıradaysanız ve sayfanızdaki bilgilerle sıfırıncı sıra Google tarafından doldurulursa evet trafiğiniz artabilir. Fakat örneğin herhangi bir “nedir?” sorusuna cevap veren bir aramada 1. sırada olsanız ve kullanıcı bu sorguda aradığı anlamı 0. pozisyonda okuyup hayatına devam edebiliyorsa trafiğiniz artmayacağı gibi azalacaktır da.

SEO Stratejinizi Neden 0. Sıra İçin Düzenlemelisiniz?

Web sayfanızın arama sonucu sayfalarında en üst sırada olmasını ve daha fazla tıklama almasını istiyorsanız 0. sıra için çalışmalara başlamalısınız.

Öne Çıkan Snippet’lar hızlı yanıtlar ve bilgi panellerinden farklı olarak sorguları yanıtlamak, kaynak sayfanın başlığını ve URL’sini eklemek için üçüncü taraf bilgilerini kullanır.

Diğer yandan da tüm pazarlar 0. sıra için uygun değil. Örneğin, yerel bir işletme yönetiyorsanız ve yerel trafik istiyorsanız, Öne Çıkan Snippet için zaman harcamak yerine ve zamanınızı ve enerjinizi Google Haritalar gibi daha verimli noktalara ayırmalısınız. Eğer sektörünüzün sık sorulan sorulara cevap vermesi gerekiyorsa, 0. Sıra için SEO hizmetimiz hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

0.Sıraya Yükselmek İçin Neler Yapabilirsiniz?

Sitenizin “0. Sıraya“ yükselmesi için ilk adım, soru ve sorgularla verilen yanıtlar için ilk sayfada yer almasıdır. Google, her zaman öne çıkan Snippet’ın en üstteki organik sonucundan yararlanmaz, ancak her zaman ilk sayfada sıralanan bir içerik olmasını bekler.

Google’ın bu sıralamasında öne çıkma olasılığınızı artırmak için şunları yapmalısınız:

Google Sifirinci Sira 1

Basit bir soru tanımlayın ve bu soruyu sayfanızın metnine dahil edin

Google sıralamanızı geliştiren bir anahtar kelime listeniz var ise o listeye daha yakından bakın! Bu liste, Google’ın 0. Sırası için ne / nerede / nasıl / neden gibi sorularına cevap verebiliyor mu?

Eğer öyleyse, fakat siz yine de üst sıralarda yer alamıyorsanız, 0. sıra için sayfanızı optimize etmeye devam edin. Değillerse, 0. Sıraya yükselmenize yardımcı olabilecek ilgili soruları düşünmeye çalışın.

Sorduğunuz soruya açıklayıcı ve doğrudan bir cevap verin

Öne Çıkan Snippet’lar genellikle ne / nerede / nasıl / neden gibi soruların açıklayıcı cevaplarla cevaplandığını gösterir. Herhangi bir sektör için, hedef kitlenize ulaşmanıza yardımcı olacak, okunabilirliği yüksek kesin cevaplar mutlaka vardır.

Cevabın içinde mutlaka değerli bilgi olmasına dikkat edin

Belki de okuyucularınız belirli bir konu hakkında ayrıntılı bir edebi makale okumaktan hoşlanabilir ama bu sizi 0. Sıraya yükseltmeyecektir!

Bir soruyu mümkün olduğunca basit ve açık bir şekilde yanıtlamaya çalışın. İdeal metin uzunluğunun da 45 ile 58 kelime arasında olmasına dikkat edin.

Kullanıcıların ve tabi ki Google’ın bu cevabı bulmasını kolaylaştırın

Google, Öne Çıkan Snippet’larla daha fazla sorguya yanıt vermeye başladıkça, web sitenizdeki trafiği artırmak ve çevrimiçi arama motoru sonuç sayfalarında en üst sıraya çıkmak sizin için daha da karmaşık bir hal alacaktır. Web siteniz için bir SEO kampanyası başlatmak veya mevcut stratejinizi geliştirmek için yardıma ihtiyacınız olursa, arama motoru optimizasyonu uzmanlarımız size yardım etmek için her zaman hazırlar!

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.