En Sevdiğim Mama Markaları Sosyal Medyada Ne Kadar Başarılı?
Hey selam! Ben Mochatouch’ın kurucu ortağı ‘GırGır’. Benden blog için sosyal medya hakkında yazı yazmamı istediler – meeeh! Ben de bir kutu yaş mama karşılığında bu yazıyı yazıyorum.
Havaların çok sıcak olmasıyla birlikte, bizim ajanstakilerin koltuklarını kapmaya, masalarına çıkmaya bayılıyorum – özellikle klimaya yakın olanların. Laf aramızda, şu sıralar bizim sosyal medya yöneticisi Deniz’in koltuğundan ve yanından ayrılmıyorum. Deniz’i izleye izleye, sosyal medya hesaplarına ve yönetimine az çok aşina oldum. O yüzden ben de sevdiğim kedi&köpek maması markalarının sosyal medya hesapları hakkında bir yazı yazmak istedim.
Hazırsanız başlayalım – değilseniz de benim pek umurumda değil.
Royal Canin
Hem mamalarını hem de sosyal medya sayfalarını takip etmekten çok keyif aldığım bir marka olan Royal Canin ile başlayalım. Sosyal medya hesaplarında, hem kediler hem de köpekler için pek çok aydınlatıcı paylaşım bulunuyor. Paylaştıkları eğitici videolar ve küçük tavsiyeler ile sahiplerimizi bilgilendirmeleri çok hoşuma gitti. Hangi mamaların hangi cins dostlarıma göre olduğu ve mama seçerken ne gibi özelliklerimizi dikkate almaları gerektiği, eğlenceli ve açıklayıcı metinlerle yazılmış. Üstelik sokakta yaşayan dostlarımı hatırlamaları ve hatırlatmaları ile benden artı puan aldılar.
Royal Canin TR’nin Facebook hesabında 3.336.656 sayfa beğenisi, Instagram hesabında 5.346 takipçisi, Twitter hesabında 713 takipçisi ve YouTube hesabında ise 465 abonesi var. Instagram, Twitter ve Facebook hesaplarından yaptıkları paylaşımlar aynı olsa da, Facebook üzerinden aldıkları etkileşim oranı daha yüksek. Bana göre etkileşimin yüksek olmasının en önemli payı, Facebook’ta olumlu veya olumsuz tüm yorumlara cevap verilmesi. Instagram hesaplarından da aynı etkileşim oranını yakalamak istiyorlarsa benim tavsiyem postların altındaki yorumlara hızlı bir şekilde cevap vermeleri olacaktır. Belki de sahiplerimiz ve bizler için verilen cevaplar gerçekten önemlidir!
Instagram, Facebook ve Twitter hesaplarından eş zamanlı çıktıkları dönemsel kampanyalar ve özel günlerde yapılan hashtag yarışmalarının yardımıyla etkileşimin artırıldığını görüyorum. Örneğin #AnnelikOnlarlaGüzel hashtag’i anneler günü için düzenlenmiş bir yarışma ve Facebook’tan 1,845 beğeni, Instagramdan ise 119 beğeni almış. Bu oran diğer postlara göre yüksek olsa da takipçi sayısına göre düşük bir performans. Benim önerim, özel günler için düzenledikleri kampanyaları ve yarışmaları sponsorlu olarak paylaşmaları olacaktır. Böylelikle sahiplerimize ulaşmaları ve onlarla etkileşim sağlamaları daha kolay olabilir 🙂
#SuyunuPaylaş hashtag’iyle sokak hayvanları için düzenledikleri sosyal sorumluluk projesi, 79,516 izlenmeyle Instagram’da yapılmış tüm paylaşımlar arasında en çok etkileşim alan paylaşım olmuş.
YouTube’ta ise diğer sosyal medya hesaplarına göre daha az aktif olduklarını gözlemliyorum. Her ay 1 veya 2 paylaşım yapılıyor ve kanallarına abone olan kişi sayısı bir hayli düşük. Videoların izlenme oranları ise konuyla doğru oranda değişmekte. Örneğin #SuyunuPaylaş hashtag’iyle başlattıkları sosyal sorumluluk projesinin videosu sadece 50 beğeni almışken, ‘Kedimin mobilyaları tırmalamasını nasıl önlerim?’ isimli öğretici videoları 4,249 görüntülenme almış.
GırGır’dan Royal Canin’e tavsiye: Sosyal mecraların tümünün dinamikleri neredeyse farklı. Tüm mecralar için aynı görseli ve metini hazırlamaktansa, her bir mecranın dinamikleriyle uyumlu farklı paylaşımlar yapmaları etkileşimlerini artıracaktır 🙂
Whiskas
Lezzetli mamaları ve uygun fiyat politikaları ile hem benim gibi evde yaşayan hem de sokakta yaşayan dostlarıma leziz öğünler sunan Whiskas’ta sıra. Sosyal medya hesapları, markanın maskot kedisi olan ‘Miyöv Bey’ tarafından yönetiliyordu fakat son paylaşımlarda görülüyor ki Miyöv Bey bir hayli sıkılmış ve yönetim işini bırakmış.
Instagram’a göre Facebook’ta daha aktif olan Whiskas’ın, Facebook sayfasını beğenenlerin sayısı 24.514 kişi. İçeriklerin aldığı etkileşimler ise sayfa beğeni sayısına göre oldukça az. Takipçilerin yaptıkları yorumlara geri dönüş olursa etkileşimlerin artacağını düşünüyorum. Bizler için oluşturdukları sosyal paylaşım platformu olan ‘Pisilook’u çok başarılı buldum. Üstelik sahiplerimiz, profilimizi güncelledikçe kazandıkları rozetleri biriktirerek, sahipsiz kedilere aylık 300,000 gr (300 kg) mama bağışı toplayabiliyorlar. Teşekkürler Whiskas 🙂
Whiskas’ın Instagram sayfasını takip eden kişi sayısı 848. Paylaşım sayısı da sadece 28. Benim tavsiyem, B2C sosyal medya yönetimi yapan Whiskas’ın, Instagram sayfasına yoğunluk vermesi olacaktır. Sürekli Instagramda gezen sahiplerimize çok daha kolay ulaşabilir. Instagramda kullandıkları hashtagleri olan #merakınıbesler ise bizim damak zevkimize uygun olacağını düşündüğünüz mamalardan hangilerini tercih etmeniz konusunda sizlere yol gösteriyor. Üstelik yürüttükleri sosyal sorumluluk projeleri ile barınaklarda ve sokaklarda yaşayan dostlarımı da unutmuyorlar!
Twitter’da ise 341 takipçisi sayısı olan Whiskas’ın, neredeyse hiç aktif olmadığını görüyorum. 2 yıl boyunca sadece 2 paylaşım olması beni üzdü. Twitter her ne kadar B2B sosyal medya yönetimi açısından önemli gibi görünse de, sizden alışveriş yapan sahiplerimizin size ulaşarak yorumlarını bırakacağı en önemli mecralardan biri Twitter olmalı.
Buradan Miyöv Bey’e sesleniyorum! Bir gün bizim ajansa da uğrayın, sizi ağırlamaktan çok mutlu olurum. İki miyavın belini kırarız. Elbette eliniz boş gelmeyin, bir iki çeşit yaş mamayla gelirseniz iyi olur 🙂
Hill's Pet
Hill’s Pet’in mama kalitesi ve lezzetine patimi basarım! 250’yi aşkın veteriner hekim, beslenme uzmanı ve teknisyeni tarafından oluşturulan mamaların başarısı kadar, sosyal medya hesapları da gerçekten iyi yönetiliyor. Özellikle YouTube hesaplarından yayınladıkları bilgilendirici videolar ile sahiplerimizin kafasını karıştıran pek çok konuda, onları doğru şekilde aydınlatıyorlar.
Sadece Twitter, Facebook ve YouTube hesaplarına sahip olan Hill’s Pet’in Instagram hesabı maalesef yok. B2C sosyal medya yönetimi için Instagram olmazsa olmaz diyor, en kısa zamanda Instagram’da da var olmalarını öneriyorum.
Facebook’ta 1.695.238 sayfa beğenisi olan Hill’s Pet’in paylaşımlarını maalesef yetersiz buldum. Paylaşım tarihlerine baktığımda, sadece özel günlerde yapılan paylaşımların olması beni üzdü. Sayfayı beğenen kişilere göre paylaşımlara gelen organik etkileşim sayısı en fazla 30 olması da bence çok az. Bu sayıyı artırmak istiyorlarsa, yarışmalar düzenlemeleri ve takipçilerin yorum yapabilecekleri kampanyalar kurgulamalarını öneriyorum. Böylelikle Hill’s Pet ile henüz tanışmamız olan sahiplerimiz varsa kendinizi tanıtmanız için mükemmel bir fırsat doğacaktır.
Twitter hesabında ise 1,153 takipçisi olan Hill’s Pet’in 2013 ve 2014 senelerinde aktif olduğunu gördüm. En son paylaşımları ise 2017 senesine ait olması beni hayal kırıklığına uğrattı. Whiskas’a yaptığım öneriyi Hill’s Pet’e de öneriyorum. Sahiplerimiz ve size ulaşmak isteyen tüketicilerinizin sesini Twitter’dan da dinleyin!
Hill’s Pet’in en çok aktif olduğu sosyal mecranın YouTube olduğunu fark ettim. YouTube hesaplarında 1,107 abonesi olan Hill’s Pet’in 76 videosu var fakat son paylaşım tarihinin 9 ay önce olması, içerik konusunda sıkıntı çektiklerini düşündürdü. Veteriner hekimler ile çektikleri eğitici videolar arasından 16,809 görüntülenme sayısıyla ‘Apartmanda Yaşıyorum ve Köpeğim çok havlıyor ne yapabilirim?’ ve 10,126 görüntülenme sayısıyla ‘Kediler Niçin Miyavlar?’ en çok izlenen videoları olmuş. Bir kedi olarak, beni en çok mutlu eden YouTube videosu ise, sokakta üzerine kimyasal dökülerek işkenceye maruz kalan köpek dostum Asit’in hikayesi oldu. Özyeğin Üniversitesi’nin kurduğu kedi ve köpek barınağının sponsoru olan Hill’s Pet, Asit’in ve Asit gibi diğer kedi ve köpek dostlarımın bakımını üstlenmeye devam ediyor. Bu sosyal sorumluluk projesinin videosu ise 468,808 kere izlenmiş!
Hill’s Pet’e önerim B2C pazarlamada stratejilerini oluştururken sosyal medyanın gücünü keşfetmeleri olacaktır. Daha çok sosyal sorumluluk projeleri ve kurgulanmış kampanyalar ile sosyal medya stratejisini yeniden oluşturabilir. Böylece Hill’s Pet’i daha önce hiç duymamış sahiplerimizde sizleri kolaylıkla keşfedebilir 🙂
GırGır’dan İnsanlara Not
Ben sokakta bulunup sahiplenilmiş bir ev kedisiyim. Ne mamam, ne suyum ne de sevgim eksik kalıyor – özellikle Deniz’in aşırı sevgisinden bunaldım. Sokakta yaşayan diğer kedi ve köpek dostlarım ne yazık ki benim kadar şanslı değil.
Bu sıcak günlerde, lütfen kapınızın önüne bir kap su ve mama koymayı unutmayın!