LinkedIn Nedir?
LinkedIn, en basit tanımıyla online bir iş ve personel bulma platformudur. Dışarıdan bakıldığında sıradan bir sosyal ağ gibi görünse de içerik olarak tamamen iş ve sektörel gelişme bazlı dijital bir ortamdır. 2002 yılında kurulduğundan beri dünyanın en büyük ve köklü şirketlerinden kişisel pazarlama ya da online üretim yapan yeni ve küçük şirketlere kadar sayısız kullanıcıya sahiptir.
Doğru Hedef Kitle İçin LinkedIn
Dünya genelinde, özellikle çok uluslu şirketlerin hızlı ve kolay etkileşim için kullandığı platformun Türkiye’de de oldukça geniş bir kullanıcı arşivi vardır. İş veya sektör sınırlaması olmadığından her tür şirket ya da her tür kullanıcıyı LinkedIn çatısı altında bulabilirsiniz. Kayıt olurken oluşturulan geniş kapsamlı profil içerisinde yetenekler, ilgi alanları, eğitim, yerel bağlantılar gibi kullanıcının tanımlanmasında etkili olan bütün bilgileri toplayarak detaylı bir arşiv-data ortamı oluşturmaktadır.
Oluşturulan kapsamlı profiller hem iş arayan kişiler için hem de eleman arayan şirketler için büyük önem arz etmektedir. Platformun global yapısı düşünüldüğünde bu kadar çok yöneticiyi bir araya toplayan başka bir uygulamanın olmadığı açıkça görülebilir. Sadece evinizde oturarak dünyanın öbür ucundaki bir şirketin insan kaynakları müdürü tarafından aranıp iş teklifi alabilirsiniz. Ya da çok uluslu şirketin bir personeli olarak şirketinizin Avrupa’daki çalışanlarıyla tanışabilir kolayca iletişim kurabilirsiniz. LinkedIn, şirketlerin kendi ağlarından daha gelişmiş bir platform olduğundan binlerce çalışanı olan çok uluslu şirketlerin bütün kadrosunu tek bir çatı altında toplayabiliyor.

Kariyeriniz İçin Yardımcı Bir Dijital Araç
Sadece şirketler değil bireysel olarak çalışanlar için de oldukça geniş imkanlar sunuyor LinkedIn. İlgilendiğiniz ya da çalıştığınız sektördeki kişilerle iletişim kurarak vizyonunuzu genişletecek fikir alışverişinde bulunabilir ve dünyadaki gelişmeleri ilk ağızdan öğrenebilirsiniz. Ürünlerini severek kullandığınız bir şirketin CEO’suna teşekkürlerinizi iletebilir, beğenerek okuduğunuz bir yazarla iletişime geçebilirsiniz.
LinkedIn’in online bir platform olası güvenilirlik açısından inançları biraz zayıflatsa da kariyerlerini bu platforma borçlu insanların sayısı azımsanmayacak derecede fazladır. Doğru ve anlaşılır kullanıldığında belirlenen hedeflere ulaşmak, bilgi edinmek ve sosyal iş ortamı oluşturmak için eşsiz bir uygulama olduğu gözardı edilemez.
Sunduğu iş fırsatları bir yana insanların mevki gözetmeksizin paylaşımda bulunabildiği, diğer sosyal ağlara nazaran daha ciddi ve seviyeli sohbetler ve paylaşımlar yapabildiği LinkedIn birçok alanda yol gösterici olmayı sürdürüyor. Bu alanlardan biri de çok kullanıcılı sosyal ağların olmazsa olmazı ”reklam”. LinkedIn’de reklam vermek hem çok kolay hem de hedef kitlesine ulama hızı bakımından son derece etkili. Öncelikle detaylı bir hedef seçme sistemiyle, isteğinize en uygun kitleyi belirleyebiliyorsunuz. Yaş kriterinden, sektör alanına, eğitim seçeneklerin personel sayısına kadar hedefleme kriterleri bulunuyor. Size en uygun kriterleri seçtikten sonra reklamınız yayınlanıyor. Sonrasında size sunulan raporlama teknikleri sayesinde kampanyanızı optimize edebilmeniz sağlanıyor. İstatistikler, hedef kitlenizin gerçekten ulaştığınız ya da ulaşmak istediğiniz kitle olup olmadığını anlamanıza ve kampanyanızı geliştirmenize yardımcı oluyor.
