Küçük İşletmeler Sosyal Medyanın Gücünden Nasıl Faydalanabilir?
Sosyal medya, birbirimizle kurduğumuz ilişkiyi ve iletişimi tümüyle değiştirdi. Sosyal platformlar, kullanıcıların dünyanın neresinde olduklarına ya da neye ilgi duyduklarına bakılmaksızın yeni bir gezegende yaşıyor hissi verdi. Sosyal medyanın bu kadar güçlü olmasının bir diğer sebebi de, kullanıcılar üzerinde yarattığı bir aidiyet duygusu oldu. Kullanıcılara, dijital olarak bağlanmış bir ortam yaratma becerisini getirdi.
İşletmeler ve şirketler, yıllardır stratejik dijital pazarlama için sosyal medyadan faydalanmaktadır. 2014 yılında pazarlamacıların %92’si, sosyal medyanın satış ve pazarlama faaliyetleri için önemli olduğunu ve %80’inin sosyal medyayı artan web sitesi trafiğinde kritik bir faktör olarak gördüğünü söyledi.
Küçük bir B2C işletme olarak, daha büyük şirketlerle rekabet etmekten korkuyor olabilirsiniz, ancak bazı yönlerden küçük işletmeler sosyal medya pazarlaması ile daha iyi sonuçlar elde edebilirler. Küçük mağazalar, bulundukları şehir veya sokakla iç içe olan bir kişiliğe sahiptir. Bu yerler, çalışma şeklinizi etkileyebilir, yani dijital reklamcılığa yaklaşma şeklinizi değiştirir. Coğrafi personanızın sosyal kanallarınızdan yayılmasına izin vererek bunu kendi yararınıza kullanın; işletmenizi merkezi caddeye taşıyın.
Influencer İş Birlikleri

Hedef Kitle Datası
Sosyal medya reklamcılığının derinliklerine dalmaktan korkarsanız, Facebook’tan başlayabilirsiniz. Facebook’un aylık 2.07 milyardan fazla aktif kullanıcısı var ve bu kullanıcıların 1,37 milyarı her gün aktif olarak hesaplarına giriş yapıyor. Ayrıca, 5 milyondan fazla işletme Facebook’u reklam için kullanıyor. Facebook’un dijital güç merkezi, sosyal medya hesaplarınızı işletmeyi yönlendirmek için neler yapacaklarını iyi biliyorlar, çünkü iş ve topluluk sayfaları, güçlü bir şekilde takip edilebilmenizi sağlıyor. Küçük bir işletme olarak, lokasyon bazlı reklamlar vererek, mahalle dostu atmosferinizi avantaja çevirebilirsiniz.

Çift Tıkla
Instagram hesabınızı inceleyen kullanıcılarınızın, sayfanızın bir işletme hesabı olduğunu fark etmesi gerekiyor. Gönderilerinizde pastel renkler veya renk pop’ları olsun, Instagram hesabınızın yansıtmasını istediğiniz ruh halini belirleyin. Mağazanızın küçük bir bölümünü marka imajınızı yansıtacak şekilde dekore ederek, havalı bir stüdyo ortamı yaratın. İşletmenizi farklı kılan ilgi çekici detayları vurgulayın. Gönderilerinizin daha fazla etkileşim alması için, gönderinizle ilgili #hashtagler oluşturmayı unutmayın! Fotoğrafla ilgili #hashtaglere sahip gönderiler %12,6 daha fazla etkileşim sağlıyor.
İlham Verin

İlk sınıfınızı veya lisenizin koridorlarını kaplayan mantar panoları hatırlıyor musun? O mantar panolar nasıl da bize ilham veren fotoğrafları, gitmek istediğimiz ülkeleri, arkadaşlarımızla paylaştığımız anıları odamıza taşıdığımız bir dünya haline geldi! Kendin yap (DIY) projelerini seviyor ve kendi ilham kaynağınızı mı yaratıyorsunuz? O zaman sizi Pinterest’e alalım! Pinterest, tüm ilgi alanlarınızı ve takipçilerinize ilham vereceğini düşündüklerinizi ustaca sergileyeceğiniz çevrimiçi mantardan bir dünyadır.
Pinterest kullanıcıların %93’ü, siteyi satın alma işlemini planlamak için kullanıyor ve kullanıcılarının %87’si, yalnızca sitede gördükleri için satın aldıklarını belirtiyor! Sosyal medya kanallarınızı belirleyin ve yola çıkın. Size ulaşan müşterilerden hangi sosyal medya kanalının işletmeniz için en efektif olduğunu çok kısa bir sürede anlamış olacaksınız.