Facebook Reklam Yöneticisindeki Yenilikleri Keşfedin!

Facebook Reklam Yöneticisindeki Yenilikleri Keşfedin!

Hem B2B sosyal medya yönetimi hem de B2C sosyal medya yönetiminde önemi yadsınamayacak kadar büyük olan Facebook, reklam yöneticisi sayfasının metriklerini yeniledi ve sayfa algoritmasını güncelledi. Daha önceki blog yazımızda, LinkedIn reklamlarının B2B pazarlama stratejiniz için ne kadar önemli olduğundan ve güncel dinamiklerinden bahsetmiştik. İster küçük bir işletme olun isterseniz de global bir şirket, Facebook Ads Manager yani Facebook reklam yöneticisinin gücüyle, hedef kitlenize ulaşmak ve etkili Facebook reklamı vermek artık çok daha kolay.

Facebook’un Yeni Reklam Metrikleri İşletmenize Nasıl Yardımcı Olur?

2017’nin 4. çeyreği itibariyle aylık 2,13 milyardan fazla aktif kullanıcı ile sosyal medya dünyasının tek şampiyonu hala Facebook. Bunun nedeni, Facebook’un sosyal medya pazarlama sitesinde içeriği teşvik eden 5 milyondan fazla reklam verenle birlikte, yalnızca bireyler için değil, işletmeler için de olmasıdır. Ne yazık ki, son yıllarda Facebook kullanıcıları, arkadaşlarından ve ailelerinden gelen sosyal mesajlar üzerinden reklamlara öncelik verildiğini fark edince hayal kırıklığına uğradılar.

Bunun üzerine Zuckerberg, Ocak ayının başından itibaren Facebook’un Newsfeed’inin 2018’deki reklam verenlerden uzaklaşacağını ve bunun yerine kullanıcıların sevdiklerinden gelen yayınları optimize etmeye odaklanacağını açıkladı. Bu duyuru, reklam veren şirketler tarafında bir kuşku yarattı. Ankete katılan işletmelerin %57’si, platform nedeniyle satışları artırdıklarını fakat Facebook’un değişimiyle birlikte reklam verenlerin işlerinin de sekmeye uğrayabileceğini söyledi.

Facebook’un Reklam Metriklerini Güncelleme Sebebi Neydi?

Facebook, daha iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturmak için haber akışını değiştiriyor olabilir, ancak bu değişim işletmelerin hedeflerine ulaşmak için geride kalacağı anlamına da gelmiyor. Facebook ekibi kısa süre önce, etiketleme sistemi içeren yeni bir facebook reklam yöneticisi kullanım sürümü yayınladı. “Geliştirme aşamasında” ve “tahmini” olan etiketler, işletme sahiplerine metriklerin nasıl hesaplandığı ve bu bilgileri nasıl avantajlarına çevirecekleri konusunda daha net bir fikir verecektir. Kısaca, işletme sahiplerinin Facebook reklam performanslarını nasıl analiz edeceğini anlamalarına yardımcı olacaklar. Etiketler, Facebook, Instagram ve Kitle Ağı üzerinden yayınlanan reklamlar için Reklam Yöneticisi raporlama tablosunda bulunacak.

Facebookun Yeni Reklam Metrikleri Pazarlama Stratejinize Nasil Yardimci Olabilir

Bu Güncelleme Ne Anlama Geliyor?

Bu, kullanıcılar için daha iyi tanımlanmış verilerin olduğu anlamına gelir. Reklam metriklerinde görülecek farklı etiketler, Facebook’un verileri almak için kullandığı farklı prosedürleri gösterir. Bir metrik “tahmini” olarak etiketlenmişse, bu hesaplamalar model örneklerine dayanmaktadır. Facebook, hesaplanan sonuçlara yardımcı olmak için farklı testler geliştirir ve bu testlerin sonuçları, Facebook’un işletme sahipleri için belirli metrikleri nasıl ürettiğini bildirmeye yardımcı olur. Bu bilgiye göre işletme sahipleri, bu farklı metrikleri içerik pazarlama planlarında farklı noktalarda kullanabilir.

Bazı Facebook reklam metrikleri güncellendikçe, diğerleri tamamen kaldırılacak! Ayrıca Facebook, kullanıcıların “ölçülebilir veya nadiren kullanılmadığını” belirttikleri 20 metriği kaldıracak. Bu değişiklik, işletme sahiplerinin Facebook reklam analizinde daha önemli metriklere odaklanmalarına yardımcı olacak. Yeni başlayan bir şirket olarak Facebook’a giriş yapmak oldukça korkutucu olabilir. Farklı grafikler ve veriler, izleyici faaliyetinin farklı yönlerini ortaya çıkarır ve nereden başlayacağınızı anlamak oldukça zordur. Facebook, çoğu iş için gereksiz veya alakasız metrikleri kaldırarak, reklam verenlerin başarılı bir sosyal medya pazarlama stratejisi için gerekli bileşenleri tanımasına yardımcı oluyor.

Bu yeni güncellemeler, sosyal medya pazarlamasını yeni bir seviyeye taşıyor! Facebook, kullanıcılar için eğitim hizmetleri sunmaya başlayacak. İki parça olarak sunulacak eğitimlerden biri marka hedeflerine, diğeri de müdahale hedeflerine odaklanacak. Bu eğitimler, işletme sahiplerinin, Facebook genelinde yapılan araştırma ve analizlere dayanarak Facebook ölçüm araçlarını etkin bir şekilde nasıl kullanacaklarını öğrenmelerine yardımcı olacak.

Bu Güncellemeler Reklam Verenleri ve Diğer İşletmeleri Nasıl Etkileyecektir?

Giphy

Eski ne varsa geride bırakıyoruz, yeni ve taze olanı selamlıyoruz! Bu güncelleme, reklam verenlere ve işletmelere son derece yardımcı olacaktır. Facebook’un haber akışını değiştirerek, pazarlamacıların nelere odaklanmaları gerektiğini ve sosyal medya aracılığıyla reklam hedeflerine nasıl ulaşacaklarını daha iyi anlamasını sağlıyor. Kısacası Facebook reklam yöneticisinin kullanımı artık çok daha kolay!

İlgili Diğer İçerikler
Yazıyı Beğendiniz mi? Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.Zorunlu alanlar * ile işaretlenmiştir.