0
B2B Pazarlama Planı Nasıl Oluşturulur?
B2B pazarlama planı hedeflerin, kullanmak istediğiniz kanalların ve en önemlisi bu hedeflere ulaşmak için nasıl bir yol izleyeceğinizi gösterir. Bazen B2B pazarlama karmaşık olabiliyor, özellikle B2B pazarlama planı oluşturma aşamasında içinde çıkılamayan bir puzzle ile karşı karşıya kalıyoruz. Eğer yapıyı...
Müşteri Yaşam Boyu Değeri Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Müşteri yaşam boyu değeri, en basit haliyle, bir müşterinin bir şirket için yarattığı parasal değer olarak ifade edilebilir. Tabii ki müşteri yaşam boyu değerinin B2B pazarlama bütçeleri düşünüldüğünde müşteri edinim maliyeti değerinin en az 3 katı olması gerektiğini söyleyebilirim. Müşteri...
B2B şirketler için SEO Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
B2B SEO stratejileri yalnızca arama motoru sonuç sayfalarında daha üst sıralarda yer almakla ilgili değildir. Potansiyel müşterileri çekmek, sektörde otorite oluşturmak ve nihayetinde değerli potansiyel müşteriler yaratmak için bir şirketin web sitesini ve içeriğini optimize etmeye yönelik kapsamlı bir yaklaşım...
Marka Vaadi
Marka vaadi (brand promise), markanın ana amacıdır. Bir markanın müşterilerine sunduğu çözüm odaklı ürün veya hizmettir. Marka oluşturma aşamasından başlayarak markanın müşterilerine sunacağı duygusal ya da eylemsel fayda markanın vaadidir. Her marka belirli bir alanda bir fayda sağlamak amacıyla kurulur....
Lead Scoring
Hızla değişen B2B pazarlama dünyasında, şirketler sürekli olarak yüksek kaliteli potansiyel müşteriler oluşturmayı ve onları sadık müşterilere dönüştürmeyi hedefler. Ancak, artan veri hacmi ve müşteri etkileşimlerinin karmaşıklığı, en umut verici potansiyel müşterileri belirlemek zor olabilir. İşte bu noktada HubSpot ve...
Lead Generation Stratejileri
Lead generation stratejileri, markanın bulunduğu sektöre göre B2B pazarlama alanında farklılık gösterebilir. Önemli olan nokta, markanın bulunduğu sektörün trendlerine uygun bir strateji benimsemek olacaktır. Aynı zamanda jenerik ürünlerle niş ürünler arasında da bu konuda farklılıklar olabilir. Buna ek olarak bir markanın...
Lead Generation Nedir? Nasıl Yapılır?
Lead generation, potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek için uygulanan sürece verilen isimdir. Peki, lead tam olarak kimdir? Lead ile potansiyel müşteri aynı anlama mı gelir? Markalar ya da işletmeler lead üretme süreçlerinde nelere dikkat etmelidir? Bir marka, piyasadaki en güçlü ürünlere...
B2B Pazarlama Nedir? İşinizi Nasıl Geliştirir?
B2B pazarlama, daha büyük satış hedefleri olan ve pazarlama faaliyetlerini satın almacılar, üst yönetim gibi yetkili kişilere odaklayan geniş bir alandır. Dolayısıyla yapılan reklam ve kampanya gibi aktiviteler hedef kitlenin önceliklerine göre şekillenir. B2B pazarlama, şirketlerin kurumsallığını ve prestijini ön...
Persona Nedir ve Nasıl Oluşturulur? Bilmeniz Gereken Her Şey
Persona, bir ürünü, hizmeti veya internet sitesini kullanabilecek olan kişilerin araştırılması ve çeşitli ortak özelliklere göre sınıflandırılması olarak ifade edilir. Persona oluşturmak tüketicilerin ve kullanıcıların ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamak açısından oldukça önemlidir. Aslında işin temeline baktığımız zaman piyasada bulunan tüm...
B2B Pazarlamada Segmentasyon
Marka yönetme ve marka konumlandırma sürecinde önemli veriler sağlayan segmentasyon, B2B pazarlama stratejileri için oldukça önemlidir. Pazarlama faaliyetlerinin potansiyel müşteriler tarafından doğru algılanması için doğru hedef kitleye doğru stratejiler uygulanması gerekir.
Müşteri Sadakati İçin Uyulması Gereken Altın Kurallar
Müşteri bağlılığı (müşteri sadakati) şirket ve müşteri arasındaki temel iletişimdir. Bu iletişimin temelinde sosyal iletişim becerileri yatar.
Strateji Nedir? Stratejik Planlama Süreci Nasıl Geliştirilir
Strateji, hayatımızın her anında kullandığımız bir planlamadır. Günlük hayatımızı planlarken bile aslında stratejik bir yaklaşım kullanırız. Bu nedenle strateji geliştirme, uygulamada bildiğimiz ancak teknik olarak üzerinde durmadığımız bir konudur. Ticari anlamda gelişme, en basit tanımıyla büyüme olarak düşünülebilir. Bir şirketin...
İçerik Pazarlamada Hikaye Anlatıcılığının Gücü
Son zamanlarda çok sık duyduğumuz hikaye anlatıcılığının içerik pazarlamasındaki yerini anlattığımız bir blog ile karşınızdayız. İngilizcesi Business Storytelling yani iş hikaye anlatımı demektir. Başındaki ‘’iş’’ kelimesi sizi korkutmasın ya da hikaye anlatımının işle ne ilgisi var diyebilirsiniz. Aslında bakarsanız yaptığınız...
Marka Yönetme
Günümüzde, büyüklü küçüklü sayısız marka ve ticari birim oluşumuna tanıklık ediyoruz. Marka yönetme söz konusu olduğunda bu birimler farklı stratejiler ve hedefler belirliyor. Dolayısıyla bazen büyümek, bazen istikrar sağlamak bazen ise dönemsel bir başarı elde etmek amacıyla planlar yapıyorlar. Amaç...
Risk Yönetimi Nedir? Risk Tanımlama Süreçleri Nasıl Çalışır?
Risk yönetimi, hedeflenen doğrultuda karşılaşılabilecek tehditleri belirleme, değerlendirme ve kontrol etme sürecidir. Bu tehditler birçok nedenden dolayı ortaya çıkabilir. Yasal yükümlülüklerde meydana gelecek değişiklikler öngörülemez ve bu bir risktir. Ya da oluşabilecek kazalar, doğal afetler gibi öngörülemeyen durumlar risktir. Risk,...