Şirketlerin dijital platformlarda etkinlik seviyelerini artırmak için kullandığı pazarlama tekniklerinden biri olan animasyon, gerek şirket ve marka tanıtımı, gerek ürün tanıtımı gerekse kampanya güncellemelerini açıklamak ve anlatmak için kullanılır. Hem B2B pazarlama hem de B2C pazarlama alanında tanıtım ihtiyacı duyan şirket ve kurumlar için ürünlerini anlatmanın en dikkat çekici yöntemlerinden biri kesinlikle animasyondur.
Görsel anlamda hareketli bir paylaşım, alternatiflerine kıyasla daha ilgi çekici ve etkileyici olur. Verilmek istenilen mesaj daha açık ve anlaşılır olarak ifade edildiğinden hedef kitle, animasyon reklamlara daha hızlı tepki verir.
Video pazarlama, dijital marketin önemli bir unsuru ve kullanışlı bir pazarlama tekniğidir. Video pazarlama etiketinin içinde yer alan animasyon pazarlama ile şirketler istedikleri eğlenceli ve anlamlı içerikleri izleyiciye ulaştırarak daha yoğun bir ilgi ettiler.