2019 Sosyal Medya Trendleri
Bundan on yıl önce ürünlerinizi, sosyal medya olmadan da başarılı bir şekilde pazarlayabileceğimizi biliyorduk. 2019’da ise maalesef hiç şansımız yok. Sosyal medya ve Google müşterilerinizin, ürünlerinizi aradığı ilk yer ve daha da önemlisi sizin marka imajınızdır. Müşterilerinizi tanımak ve ürünlerinizi onlara tanıtmak için sosyal medyadan daha iyi bir mecranın olmayacağını hepimiz biliyoruz. Peki 2019’da sosyal medyada bizi neler bekliyor? Bu trendlere kendimizi ve markamızı nasıl hazırlamalıyız?
2019 sosyal medya trendlerini merak ediyorsanız bu makaleyi okumaya devam edebilirsiniz.
Sosyal Medya Üzerinden Alışverişin Yükselişi
Artırılmış Gerçeklik
Artırılmış gerçeklik, günlük hayatımızda yavaştan karşımıza çıkmaya başladı bile ama gerçek etkisini 2019 yılında fazlaca hissedeceğiz. Aslında, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik pazarlarının 2023 yılına kadar 298 milyar doları aşacağı tahmin ediliyor. Bunun için en belirgin örnek Snapchat‘in yüz filtreleri. Henüz bu fikre alışmanız zaman alabilir fakat etkileşimleri kişiselleştirmek sizin için önemliyse diğer platformlarda daha fazla yaygınlaşmaya devam edecek bu özelliklerden şimdiden faydalanabilirsiniz.
Yapay Zekâ Destekli Müşteri Hizmetleri ve Pazarlama
Kullanıcı deneyiminin büyük bir kısmı anlık müşteri hizmetleri ile şekillenmeye çoktan başladı. Bu yüzden pazarlama planınıza, yapay zekâ destekli müşteri hizmetleri ilkelerini ekleyebilirsiniz. Video gibi, mesajlaşma uygulamaları da, müşterilerin işletmelere ulaşması için başka bir kanal sunuyor. Örneğin, pazarlama kampanyanızda müşteri yanıtını artırmak istiyorsanız, doğrudan onlarla sohbet edebilir ve sorularına daha hızlı yanıtlar verebilirsiniz.
Bununla birlikte bir müşteri, işletmenizin sayfasında gezinip, ilgilendiği ürün/hizmet hakkında chatbot aracılığıyla sizlere ulaşabilir ve siz de nihai olarak satışı başlatabilirsiniz.
Z Kuşağına Odaklanın
Yavaş yavaş iş hayatına girmeye başlayan Z kuşağı, sizin yeni potansiyel müşterileriniz! Yeni nesli hedeflemek, pazarlamacılar için akıllı bir strateji olacaktır. Örneğin, perakende işletmeniz var ise stil konusunda daha geniş bir yelpaze sunabilirsiniz.
Son yıllarda trend olmaya devam eden Pop-up mağazaların bu kadar popüler olmasının nedeni, benzersiz olmaları ve ürünlerin Z kuşağının hakim olduğu sosyal medyada paylaşılma niyetiyle tasarlanmış olmalarıdır.
Canlı Yayın (Live Video)
Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, şirketinizin ürünlerini tanıtmak için takipçileriniz tarafından oluşturulan içeriktir. İçerikler, fotoğraflar veya videolar şeklinde olabilir.
Söz konusu olan teknoloji odaklı pazarda, ağızdan geçen sözlü referanslar hala önemli bir rol oynamaktadır. Tüketiciler artık basit pazarlama taktiklerine cevap vermiyor, ürününüze ihtiyaç duyduklarını hatırlatmak onlar için yeterli olmuyor.
Tüketiciler, satın almaya meyilli oldukları ürünün arkasında gerçek bir hikâye olmasını istiyorlar. Sosyal medya pazarlamacılığında büyük bir rol oynayan YouTuber’ların ve Influencer’ların gerçek hayatlarında kullandıkları ürünleri görmek, tüketicileri almaya teşvik ediyor. Unutmayın ki, gerçek kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler, ürünlerinizi hiçbir tanıtımın yapamadığı şekillerde kişiselleştirir.
Son Söz
2019’deki sosyal medya pazarlama trendlerinin tümü, müşterilerinizi de sürece dahil ederek, müşteri deneyimini kişiselleştirmeye bağlanıyor. Şirketler, sosyal medya aracılığıyla daha şeffaf ve kamuya açık rakamlar oluşturarak, güveni yeniden inşa ederken daha fazla gelir elde etmeye yardımcı olmak için müşterileriyle hızlı ve kişisel olarak bağlantı kurabiliyor.