2019 Dijital Pazarlama Trendleri
Teknoloji odaklı bir dünyada yaşıyoruz. Sabah uyandığımız gibi biraz sosyal medyada geziniyor, çalışma masamıza oturup e-postalarımıza ve e-bültenlere göz gezdiriyoruz. Gece uykularımız ise sosyal medya ağları sayesinde sabahlara kadar gelmiyor. Hepimiz biliyoruz ki teknoloji hayatımızın hemen her bölümünde krallığını ilan etti, ritüellerimizi değiştirdi. Bir mobil uygulama aracılığıyla ev aletlerimizi kontrol etmekten, en sevdiğiniz müziği çalmak için telefonumuza verdiğimiz ses komutuna kadar her yerde teknoloji var. Peki her geçen sene neredeyse yeniden başlayan dijital pazarlama 2019 yılında nereye gidecek? Neler trend olacak? 2019’da dijital pazarlama denildiğinde hangi konular zirvelerde, toplantılarda konuşulacak?
Eskiden etkili bir şekilde yürütülen geleneksel pazarlama ve reklam kampanyaları, herhangi bir işletmenin gereksinimlerine hizmet edebilir ve sundukları ürün veya hizmete olan talebi artırabilirdi ancak zaman değişti. Pazarlamaya olan ihtiyaç hala gerekliyken, pazarlamanın en etkili olduğu mecralar değişti.
İster B2B olun ister B2C 2019’da bakış açınızı değiştirin! Hedef kitlenizin size gelmesini beklemek yerine dijital dünyada aktif olun, siz onlara gidin.
Bu makaleyi okuyorsanız, şirketinizin dijital pazarlamasını bir üst seviyeye çıkarmaya hazırsınız demektir! Hazır yeni yılın ilk ayındayken dijital pazarlama stratejinizi değiştirecek ve geliştirecek 2019 trendlerini sizler için bir araya getirdik
Özgünlük Kazanacak!
Tüketicilerin reklam ve pazarlamaya olan güvensizlikleri giderek artıyor. Sadece özgün olmak değil aynı zamanda da dürüst olmak gerekiyor. Tüketicilerin büyük çoğunluğu satın alma kararı verirken, özgünlüğün onlar için önemli bir faktör olduğunu belirtiyor.
2019 sosyal medya trendleri yazımızda da değindiğimiz gibi, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik giderek daha da değerli hale geliyor. Bunun en iyi örneklerinden biri ise kuşkusuz aksiyon kamerası denildiğinde akla gelen ilk şirket olan GoPro. Her gün #GoPro etiketiyle yayınlanan yaklaşık 5000 video var – uçurum dalışından vahşi doğaya ve çevre dostu girişimlere kadar. Peki böylesine değerli bir bağlılığı büyütmeyi nasıl başardılar dersiniz?
GoPro’nun rakipleri ürünlerinin detaylarını uzun uzun anlattığı tanıtımlar yaparken, GoPro tutkuyu yüceltiyor, ilham veriyor. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik sayesinde, tüketicilerin hem kalbini kazanıyor hem de satın alma eğilimlerini değiştirerek kârını artırıyor.
GoPro gibi siz de müşterilerinizin, markanızla yaşadıkları deneyimlerini sizinle paylaşmaları için onları motive edin. Unutmayın, tüketiciler tarafından oluşturulan içerik, bir markanın oluşturduğu içeriğe kıyasla çok daha değerli!
Konuşalım Mı Biraz? - Sesli Aramanın Yükselişi
Gün geçtikçe daha fazla insan Amazon’un Alexa’sını, Apple’ın Siri’sini ve Google Assistant’ını kullanmaya devam ediyor.
Sesli arama, tipik masaüstü veya mobil aramadan farklıdır. Tarayıcınızda Google’ı açtığınızda ve sorunuzu yazdığınızda, yüzlerce sayfa arama sonucu göreceksiniz. Onlardan biri olmak sizin için o kadar da zor değil. Ancak Siri’ye bir soru sorduğunuzda, size sadece spesifik birkaç sonuç verecektir. Çoğu zaman sadece bir tane, evet 1. Web siteniz bunlardan biriyse şanslısınız. Size tavsiyemiz SEO stratejinizi sesli arama için uyarlamayı ihmal etmeyin.
Şu anda çok fantastik bir tahmin gibi gelebilir ama 2020 yılına kadar tüm arama sorgularının yarısının ses tabanlı olacağı tahmin ediliyor. Sesli arama inceliklerini anlamak ve bunları dijital pazarlama stratejinize eklemek kesinlikle faydalı olacaktır.
Yapay Zekâ (AI) Destekli Dahi Çözümler
Yapay zekâ hayatımızı ve dijital pazarlamayı değiştirdi ve değiştirmeye de devam edecek. Birçoğumuzun yeteneklerini keşfedemediği AI, hem teknolojiyi hem de pazarlama yöntemlerini şekillendiriyor. AI servis sağlayıcıları, AI odaklı kurumsal girişim çözümleri sunan firmalar bu teknolojiden para kazanmaya çoktan başladılar.
Aslında pek çoğumuz günlük yaşamlarımızda aktif olarak AI ile meşgul oluyor, son derece kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi – Netflix’in önerdiği dizileri ya da sadece sizin için yapılmış en yeni Spotify listesini düşünün – ile mutlu oluyoruz.
2019 dijital pazarlama trendlerinde en yaygın kullanım şekli ile AI, markaların bütçelerini korurken müşteri hizmetlerini geliştirmelerine yardımcı olan yaygın tabir ile chatbotlar, Türkçe olarak ise sohbet robotlarıdır. Yapay zekâ üzerinde çalışan robotlar sohbetler ve veriler ile ilgili herhangi bir yanıt verirken, insanlardan hem daha hızlı hem de son derece kişiselleştirilmiş hizmet sağlarlar.
Sohbet robotları bir web sitesi, bir uygulama ve hatta bir sosyal medya platformu ile entegre edilebilir. Bu sayede pazarlama stratejilerini daha iyi uyarlamak için kullanılabilecek kullanıcı bilgilerini de toplayabilirsiniz.
Tek Bir Gerçeklik Yok, Daha Fazla Eğlence Var! AR & VR
2019’un en iyi pazarlama trendlerinden birinin AR & VR olması sizce tesadüf mü? Bugünün tüketicisi temel olarak iki şey istiyor: Hedeflenmek ve markanın mesajlaşmasında aktif bir katılımcı olmak. Artırılmış ve sanal gerçeklikler bu ihtiyaçların her ikisini de karşılar ve markalara müşteri deneyimi (CX) alanında muazzam fırsatlar sunar.
Şirketlerin, bu yeni teknolojinin gücünü marka bilinirliği yaratma ve bireysel ürünler satma konusunda kullandığını zaten biliyoruz. Sıkı durun! Sanal ve Artırılmış Gerçeklikler, markalar için giderek daha yaygın olan bir pazarlama aracı haline geliyor.
Televizyonları Kapattık, Video İzliyoruz – Video Pazarlama
Video, son on yılda yani akıllı telefonların hızlı bir şekilde benimsenmesinden bu yana iletişimin altın çocuğu oldu. Netflix, YouTube, Facebook Live, Amazon Prime Video gibi platformlarla video, büyümeye devam edecek eğlenceli bir trend. İnsanların geçmişte televizyonlarından izlediği geleneksel reklamı artık parmaklarının ucundaki akıllı telefonlarından izliyor.
Video pazarlamasının geleceğinin ne kadar parlak olduğu Cisco’nun şu araştırmasında da belirtilmiş: “2022 yılına kadar tüm internet trafiğinin %82’si video üzerinden olacak”.
Yeni hedef kitlemizi Z kuşağıyken siz yine de 2021 yılına kadar beklemeyin, bu trendden yararlanmaya şimdiden başlayın, bizden söylemesi!
Söylemeye Gerek Bile Yok – Sosyal Medya
Hemen hemen hepimizin ikinci bir evreni daha var: Sosyal medya hesaplarımız. Sosyal medya ağları ile o kadar iç içe yaşıyoruz ki uygulanan değişiklikleri ve güncellemeleri anlamak, şirketler için fazlasıyla önemli.
Her şeyden önce hatırlamanız gereken şey, tek bir platforma hükmetmenin artık yeterli olmadığı. Facebook’taki potansiyel müşterileriniz YouTube’da değil ve YouTube’dakiler de web sitenizin içeriğini okuyan kitleden bir hayli farklı.
Başarının sırrı ise içeriğinizi birden çok platformda doğru kitleye hedeflemekten geçiyor.
Personalarınızı yaratırken hedef kitlenizin kim olduğunu ve nerede olduklarını gerçekten önemsemelisiniz. Mesela Facebook, daha genç kitleler için düşüş eğilimindeyken, 30 yaş altı genç kitleler için Instagram popüler. Eğer B2B sosyal medya yönetimi yapıyorsanız, en fazla aktif olduğunuz sosyal ağ LinkedIn olmalı.
LinkedIn reklam modelleri, hedefleme kriterleri ve reklam maliyetleri hakkında daha kapsamlı bir yazı okumak isterseniz, LinkedIn reklam makalemize göz atabilirsiniz.
Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) ve PWA
Google’daki arama trafiğinin yaklaşık %60’ının mobil cihazlardan geldiğini biliyor musunuz? Bir web sitesinin yükleme süresi arttıkça, ziyaretçinin siteyi terk etme oranı da aynı hızda artıyor.
AMP, web sitenizin hızlı çalışmasını sağlar ve Google aramalarında web sitenizin sıralamasını iyileştirir. PWA ise mobil uygulama oluşturmanın yüksek maliyetini ortadan kaldırır ve mobil sitenizdeki ziyaretçiler için de aynı deneyimi sunmanıza yardımcı olur. Hazır dijital çağdayız demişken web siteniz de dijital çağın hızından nasiplensin.
Kişiselleştirilmiş E-Posta Pazarlaması
E-posta pazarlaması hala popüler bir araç ama 15 yıl önceki halinden biraz daha farklı. E-posta pazarlamasını 2019 için önemli kılan otomasyon ve daha da önemlisi kişiselleştirme birleşimidir. Kişiselleştirilmiş e-postalar ile kampanyalarınızı daha etkili bir hale getirebilirsiniz.
Spesifik bir ürüne veya hizmete göz atan müşterinize, satın almasını tetiklemek adına promosyonlu fiyatının veya demo videosunun olduğu son derece kişiselleştirilmiş bir e-posta gönderdiğinizi düşünün. Hem müşterinize onu ne kadar önemsediğinizi gösterebilir hem de satın almaya motive edebilirsiniz.
Son Söz
Sürekli bir devinim halindeki teknoloji, asla aynı kalmıyor. Tıpkı dijital pazarlama trendleri gibi…
Her yıl yeni bir pazarlama trendi ile karşı karşıya kalıyoruz. Bazısı sektörü yeniden şekillendirerek kök salıyor, bazısı da tozlu sayfalara gömülüp gidiyor.
Bu makalemizde 2019’un dijital pazarlama trendlerine anlık bir bakış attık. Bu bilgilerin arasından pazarlama girişimlerinizi kolaylaştıracak sektörünüz için verimli trendleri belirlemek size kalmış.
Şirketinizin dijital pazarlama stratejisini geliştirmeniz için bu trendlerden nasıl faydalanabileceğinizi öğrenmek isterseniz dijital pazarlama uzmanlarımız size yardımcı olmaktan mutluluk duyacaktır.
Daima yeniliğin peşine düşeceğimiz güzel bir 2019 olmasını dileriz.